Alla vi unga (blivande) mammor!

Sv: Alla vi unga (blivande) mammor!

På en dag behöver bebisen ca 2 dl youghurt. Så du behöver inte vara orolig. Det är du som åker på stryk först.

Prata med din BM så du kan få hjälp att få någonting som minskar illamåendet (vet inte om du prövat receptfria åksjukemediciner redan?) man ska faktiskt inte må hur illa som helst bara för man är gravid. Har en kompis som nyss fick sitt 2a barn. Hon har mått illa hela graviditeterna och låg inlagt med 1a barnet men klarade sig bättre med andra.

Inte direkt :p
Har aldrig haft något problem med det förut, snarare tvärtom, det har jag igen om tio år. Dock kan jag irritera mig när jag är ute med vagnen på att jag får för mig att folk glor och tror att jag är "en oansvarig femtonåring som lyckats bli på smällen, hoppat av skolan och bor hemma hos föräldrarna". Inte för att man är oansvarig om man väljer att behålla ett barn i den åldern automatiskt, men jag har nog blivit skadad av att titta på Unga Mödrar...

Okej , det var skönt att höra.

Jo jag har provat postafen och sea-band.. men utan effekt. :(

Inte direkt :p
Har aldrig haft något problem med det förut, snarare tvärtom, det har jag igen om tio år. Dock kan jag irritera mig när jag är ute med vagnen på att jag får för mig att folk glor och tror att jag är "en oansvarig femtonåring som lyckats bli på smällen, hoppat av skolan och bor hemma hos föräldrarna". Inte för att man är oansvarig om man väljer att behålla ett barn i den åldern automatiskt, men jag har nog blivit skadad av att titta på Unga Mödrar...

Haha hade jag fått en tia varje gång någon kallat mina barn mina småsyskon eller mej för stora syster eller barnflicka så hade jag varit rik nu:p

Eller varför inte sonens flickvän:eek::D då kunde jag faktiskt inte hålla mej för skratt utan föll krampande ner i en hög när vi var utom syn/hörhåll:rofl:

Sträck på er lite extra alla ni där ute och var stolta över era fina barn:love:
Att bli mamma kan nästan vem som helst, men att vara mamma det är det som är speciellt.

Att bli mamma kan nästan vem som helst, men att vara mamma det är det som är speciellt.

Bra sagt ! Åldern spelar ingen roll när man blir mamma (eller pappa) , utan det är hur man klarar av att vara förälder. Jag fick min son när jag var 20 och till mångas förskräckelse så är jag hellre hemma med honom på helgerna än att fixa barnvakt för gå ut och festa.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 175
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 605
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 896
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka