Alla vi unga (blivande) mammor!

Sv: Alla vi unga (blivande) mammor!

*kl*

Grattis alla! Jag önskar jag börjat tidigare, så i mitt perspektiv är ni i HELT rätt ålder (ni "unga") att föda barn.

Kl*

Måste bara få fråga.. när i graviditeten började ni må illa. Jag mår så fruktansvert illa varje dag nu och jag är bara i v8, borde jag vara orolig ?

Är nu i v.18 med andra barnet och har inte mått illa en enda gång, gjorde inte de med första barnet heller.

Mina barn är det bästa som har hänt mej, inget annat i mitt liv kan mäta sig med dom.
Jag är dem evigt tacksam att jag fått följa dem genom deras barndom-tonår och början på deras vuxenliv, jag hoppas att jag får vara med dem även i framtiden.

Det kanske är tack vare den inställningen (bl.a.) som dina barn är som dom är!

KL

Själv är man 21 (fyllde i maj) och har en son som fyller 2 månader idag (igår). Känner mig dock inte speciellt ung, snarare som 40 :p Har hus, barn, sambo och häst medan de flesta andra i min ålder här leker av sig fortfarande.

Jag känner mig gammal också:D. Känner mig gammal i tankesättet osv, men inte i beteendet eller klädseln. Många tror att jag är en aning yngre (är 25). Fick höra typ 20.:crazy:

Jag ser tyvärr äldre ut än vad jag är. Folk brukar gissa på närmare 30 :eek::eek::eek:

Då är man bra sugen på att ringa plastik-kirurgen :p

Fast andra hållet är inte alltid roligt heller.
Mötte en kvinna, 40+, som glodde fruktansvärt, och när jag undrade varför kläckte hon ur sig att hon tyckte synd om mig som missar min tonårsperiod! Jag är 22!

Haha nej det är ju inte så kul eller hur?:p
Men jag har bestämt mig för att det är komplimanger jag får:angel:.
Folk stirrar alltid på mig när jag är ute tack vare min klädsel, men ännu mer när jag har Loke med mig:cool:.

Det är jag nu också sugen på att göra. Tuttar som en fjortonåring igen, fast min vanliga D-kupa hade ju inte varit fel.:angel:

Illamåendet var ett av de första tecknen för mig. Började säkert i v 6 och fortsatte till vi 12. Det är alla hormonerna som löper amok.

Det är olika för alla. Känner du dig orolig så kan du prata med din BM.:)

Ja , jag tror jag ska göra det. Eftersom att jag är fd anorektiker/bulimiker så är mina kräkreflexer väl utvecklade och jag kan inte hålla emot när jag mår illa. Det är i princip ingenting som jag får behålla och jag vet inte hur bra det är för bebisen..

:(

Med dottern mådde jag konstant illa från början till vecka 28.
Jag gick ner istället för upp:o
Din bm bör hålla koll så att du inte går ner för mycket, gör du det kan du få näringsdrycker eller i värsta fall bli inlagd några dagar.

Bry dej inte om vad omgivningen tycker utan njut av din bebis i magen:love:

Så länge man lyssnar på sitt hjärta och följer det så kan det inte bli fel.

Ja jag får nog prata med henne i alla fall.

Jag har velat ha barn sen jag var 15-16, jag vet inte men det känns som att jag är född till att vara/bli mamma. Det känns bara så rätt, så jag tänker faktiskt göra som du säger och skita i vad alla andra tycker , det är min (oj..våran :D ) bebis och ingen ska få ta den lyckan ifrån oss.

F ö så förlovade vi oss idag :love::bump::love::D:love:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 170
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 605
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 896
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur