Alla vi unga (blivande) mammor!

Sv: Alla vi unga (blivande) mammor!

Men vad lattjo :) Jag bor också i Haninge, fast fyller 25 i höst o fick 1:a barnet nu i April. Så har du tråkigt nån dag kan vi ju träffas o prata sånt alla vanliga dödliga spyr på ;)

Jaha.. där ser man:D

grattis till bebis!:love:

jag längtar som en galning nu... nu går det sådär segt igen som det gjorde precis i början av tiden...:grin:

Jag skickar ett PM till dej!

hoppas att jag hör in här fortfarande :D
Jag fyller 22 nu den 26:e juni , och väntar barn den 5 oktober, är i v 22+6 nu!

Fast jag bor rätt nära där och är 22 med en dotter på 6 månader. Tycker jag ser rätt mycket unga med barnvagn :)

Jag är 19 år och fyller 20 år den 4:e september..har bf den 15 augusti :)
går in i vecka 31 denna vecka !
längtar massor :love:

Här kommer jag som yngsta blivande morsan i denna tråden då :)

Är född i april 1990, alltså 19 år i dagsläget, har precis gått in i fjärde månaden. Nu börjar det kännas mer och mer verkligt, jag tror att nu när jag börjat bli piggare igen och illamåendet inte lika allvarligt så kan jag äntligen njuta. Jag har gått upp till min normalvikt igen, från att ha tappat 6 kg (vägde 49 kilo för en månad sen) till att väga 55 kg igen, som jag alltid gjort. Så nu är jag glad och mer lugn igen, jag är ju underviktig enligt bmi (170 cm lång) så det kändes inte bra att tappa så mycket i vikt.

Min familj tog det faktiskt bättre än jag trodde, mamma pratar om att sy babykläder och vi har tagit fram hennes låda med babykläder som jag och mina syskon hade.

Jag är gift sedan augusti förra året, bor med min man, har hund och snart hus. Så det känns rätt bra det här :D

Kan ju vara jag som är lite "blind" också, jag har inte bott här så länge, och har således inte lärt känns någon... :P Känns lite trist... :P

Grattis! ååh vad avis jag blir, du ska ju ha nästan 2 månader innan mig :( :P

Var bebben planerad? :)

Tackar :)
Jag åt mini piller när jag blev gravid, så jag blev minst sagt förvånad när jag testet visade positivt. Jag totalt bröt ihop och började stor gråta. Sen när min sambo kom hem från jobbet så berättade jag nyheten för honom.
Han blev också helt chockad och vi diskuterade saken och kom ganska snabbt fram till att vi ville ha kvar den :)

Nu är jag rätt nygravid, är i v 8, hoppas jag är välkommen ändå. Men jag kan väl räknas som ung, är 22 år, dock kommer min sambo inte direkt bli en ung förälder (är 36 år nu). :D

Än så länge är det inte så många som vet om att jag är gravid, bara några kompisar och min syster. Alla är jätte positiva och tycker verkligen det är jätte kul. Har dock inte berättat på jobbe ännu av 2 anledningar, för tidigt samt att jag riskerar mitt jobb (har hänt förr). Väntar tills slutet av juli då min provanställning går ut.

Vet även att min familj kommer att bli glad, även fast mamma lär ha någon kommentar (som vanligt) om att vi inte varit tillsammans så länge (8mån). Dock vart även syster gravid när hon och hennes sambo varit tillsammans i 9 mån och nu väntar hon sitt 2a barn. Så dom borde vara vana :p

Jag vet inte hur sambons vänner/familj kommer att ta det. Chansen är större att dom kommer att ge någon kommentar om det och dra sig undan. Trots att han är rätt "gammal" så är det inte så många av hans kompisar som har barn, har dom barn så är dom vuxna och i min ålder.

Barnet var inte planerat, käkade cerazette och vart gravid trots allt. Men från min sida är det välkommet, har velat haft barn sedan jag var 16 år. Sambon hade väl lite delade meningar men det var självklart att behålla det. Nu så här 1 v efter att han fick veta det så frågar han hur jag mår, vad som händer och är iaf lite intresserad. Men det är en större omställning från honom. Han har levt själv hela sitt liv och på 8 mån så har han skaffat en sambo som dessutom är gravid = kan inte bli mer än en chock :angel:

Jag fick min första dotter 2 månader innan jag skulle fylla 19 år. Igår fyllde hon 8 år:)

Min andra dotter fick jag 5 dagar efter att jag fyllt 23 år. Ung mamma det tycker jag att jag fortfarande är, ser ju inte direkt ut som 27 år heller så visst får man blickar ibland.

Åh, jag blir nästan lite avundsjuk, jag är en månad yngre än du och vill också ha barn. Problemet är bara att jag är helt ointresserad av ett förhållande så det får nog vänta ett tag till. Lycka till med allt!

Jag var 21 när jag blev gravid. Det var inte planerat alls. Men nu har vi vår lille guldklimp på 2 månader;) Jag fyller 22 nu i Juli.

Först fick man lite konstiga blickar, men nu tycker alla att det är underbart! Alla utom vissa kompisar har varit överlyckliga.
Allt är som en dröm! Och vårt nästa steg är att köpa gård. Vi har ju bil, hund och barn redan. Och hästar förståss;)

kl*

Jag är 19 och har BF i Februari :love:

(Bytt nick då jag inte vill gå ut med det ännu..)

usch va det suger!!
är på BF+5 idag, o inte en känning på att ngt skulle vara på G

varför vill hon inte komma ut till sin mamma o pappa för!?:(

Min son kom ut 9 dagar efter BF. När jag hade slutat käka en massa glass och kakor och BM sa att nästa vecka bokas det tid för igångsättning, då valde Loke att komma ut.:D

Jag testade allt för att han skulle komma ut!
Alla tips jag kunde läsa om på internet osv.
Nada funkade:p.

Bebis kommer när bebis är redo.

Men visst är det frustrerande?
Mitt tips är att försöka hitta på något så mycket som du kan, så du slipper tänka på det så mycket. Då går tiden fortare;)

Och grattis!

Jag firade min 18-årsdag på bb:D då var sonen sex dagar gammal:love:
Dottern föddes 22 månader senare.
Idag är jag 37 och har en 17 -åring och en 19-åring.
Ingen mer gång i mitt liv har jag kunnat säga att nu hade det varit bättre att få barn utan mina barn kom på precis rätt tid i mitt liv.

Båda var planerade, dottern blev till på första försöket;)

Jag fick höra allt en blivande mamma inte vill höra, typ -du kommer aldrig klara det, -du kommer ångra dej, -dina barn kommer bli värstingar, blablabla...sonen gick ur gymnasiet med toppbetyg och har varit precis som vilket annat barn som helst, dottern har toppbetyg hon med och sköter sig hon med.
Det är roligt när man får höra att ens barn alltid är så trevliga, omtänksamma och verbala:love:

Mina barn är det bästa som har hänt mej, inget annat i mitt liv kan mäta sig med dom.
Jag är dem evigt tacksam att jag fått följa dem genom deras barndom-tonår och början på deras vuxenliv, jag hoppas att jag får vara med dem även i framtiden.

Många runt mej började få barn för några år sedan, de är alltså småbarnsmammor nu, det jag har insett nu som jag aldrig tänkte på då är orken...Alla de som får barn nu tycker att det är så jobbigt med vaknätter hit och dit men för mej var det inget att amma en gång i timmen hela nätterna, ville bebis det så ja, då gjorde vi så.
Jag hade inga problem då att ändå vara glad och pigg på dagen, nu hade jag inte varit talbar:cool: jag hade aldrig orkat.

skönt att höra TinyWiny. :)
Jag är så rädd för vad alla andra skall tycka, än så länge är det inte någon som vet förutom sambo och jag. Det känns bara som att jag är född till att vara mamma. Jag ser fram emot det så mycket, och jag vill inte att någon ska kunna förstöra det.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 176
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 605
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 896
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka