Alla vi med kaniner!

Sv: Alla vi med kaniner!

*kl*

Måste bara visa upp min hane jag har fått hem idag!
En 3 årig californian hane som tidigare importerats från Tjeckien.

Här har ni min Björne!
522518_10150839345691290_801000053_n.jpg

Så det var så han såg ut i ljuset utanför buren :D

Nej men hejsan! :D
Ja och där på bilden är han fet dessutom. Nu är han bara stor men inget överhull. :p

Er resa gick bra i övrigt? :)

*KL*

Nya bilder på alla mina tokisar, som dock är mindre snygga i pälsarna då de antingen är solblekta, fäller eller både och. :p

Fylsta´s Helvie, Liten rex vit rödögd (ungdjur).
Vivvi.jpg

Zvintos Aslan, Dvärgvädur white zobel blå (ungdjur).
Aslan.jpg

Solöns Ulva, Dvärgvädur white zobel blå.
I ordentlig fällning samt väldans solblekt..
Ulva.jpg

Sandåsen´s Frasse, Dvärgvädur white zobel brun, 3 år & 3 mån.
Frasse.jpg

Kalle, Hermelin rex madagaskar.
Verkar själv dock tro att han är en rex i dvärgformat, då han mer poserar som en sådan än en hermelin..
Kalle.jpg

Zvintos Beatrice, Dvärgvädur white zobel brun (ungdjur).
Beatrice.jpg

Zvintos Benjamin, Dvärgvädur white zobel blå (ungdjur).
Benjamin.jpg

*KL*

Nu idag har jag bara lilla Benjamin kvar hemma, dels pga tråkiga dödsfall (Vivvi och Bea, samt ytterligare en som jag inte presenterat), samt nedlagd uppfödning.

Växt så det knakat har han gjort! Blivit utställd 1 gång med 91.5p. Inga superpoäng, men full pott på färg och bra på teckning!
9214_394409583966517_342156991_n.jpg

21732_394409577299851_923773565_n.jpg

252358_394409607299848_606833186_n.jpg

Så himla fin, teckning och färger är verkligen helt underbara! Sen att han är sockersöt skadar ju inte :love:

Kl

Just nu känner jag mig så nere då käraste silver mår dåligt. Hon är min sista kanin, har bara henne kvar och inte tänkt skaffa fler kaniner sen. Nu är allt bara så sorgligt då hon är världens mysigaste spelevink i vanliga fall. Den senaste veckorna har hon bara suttit i buren. Äter dåligt och när jag stoppar ner henne så ramlar hon omkull. Jag måste själv sätta alla tassar på plats för hon orkar inte. Jag börjar fundra på om hon lider. Kanske har hon ont. Får så dåligt samvete. Borde kanske ta bort henne :cry:... Är numer alltid berädd på att hon kanske inte finns kvar när jag tittar till henne. Älskade, älskade silver.

Tänkte att jag skulle uppdatera lite om min kanin. :)

Detta är när han fyllde 6 år i November. Han älskar att öppna paket!
10zzhub.jpg

Kom ju mycket snö i år så det blev en del lek och bus ute.
iqzhxd.jpg

2ytqmbl.jpg

Min vackra tjej som snart fyller 8 år :love: Tiden går rasande fort!!!
Hon är en korsning mellan hermelin och löwen.
Färgen är brun sobel - wienertecknad i "holländsk teckning" med mörkröda ögon:

2r78zft.jpg

Oerhört smickrande bild på bägge två :angel:

aujnk.jpg

Den viltgula hermelin(tror jag)-killen heter Konohamaru och är en hittekanin (dumpad ute i december :mad:) som nu har varit här i hela 5 år:love:

Världens goaste kelgrisar <3<3<3

Senast ändrad:

*kl*

Miste tyvärr mina stora silverhona i början av året. Tråkigt men det måste gått snabbt för på kvällen var hon pigg och sig själv och på morgonen var hon död.

Då hon var avelshona så fick jag tänka om lite i parningsplanerna då jag har nu bara en avelshona kvar och 2 tillgängliga hanar att avla med.
Nu har jag dock fått nys om en kull (blev kontaktad av uppfödaren strax innan den föddes) med stor rex. Så tänkte ge mig på att prova den rasen! :)

kl

Jag blev med kanin i veckan!

En gotlandskanin hona som hittills heter Kaninen tills bättre namn hittas på
564214_588967831121458_1820675926_n.jpg

Det är tankt att bli massor mer då vi ska ha köttproduktion. Men först ska vi ha ordentliga burar och förhoppningsvis även någon/några lösdrifter.

Åh, vilken vacker!!!

Påskharen kom i år med en RIKTIG liten hare i påskägget till dottern... Det är en liten svart dvärgvädursflicka med de allra sötaste små gråa tofflor!

Härligt med kanin på gården igen! Det var första gången som jag varit kaninlös på över tjugo år när gamle Plexus dog ifjol, och jag som inte tänkt skaffa nån ny märkte att det blev JÄTTETOMT... Och så en dag, lördagen innan påsk, i en affär, satt hon bara där och väntade på mig...:love:

Välkommen, Smulan!

(Bild kommer, orkar aldrig ladda upp bilder men får väl försöka...)

KL

Ni kaninexperter, mina okasterade bröder som bott tillsammans hela livet har åkt iväg till stallet för att para sig lite och min fråga lyder: Dem som aldrig har bråkat i hela sitt liv trots att dem är okastrerade kan dem börja kriga efter parning? Hur stor är risken?

Skuggan_

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 619
Senast: Farao
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 543
Senast: Blyger
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 840
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar