Alla vi med kaniner!

Sv: Alla vi med kaniner!

Har ett styck äldre kaninfarbror.
11år korsning hermelin/löwen. Han är bestämd och tycker inte så mycket om barn även om det går bättre nuförtiden.
Han tycker om hundarna och sitter sällan i bur.

kl
309909_600205019997739_2087986415_n.jpg

Nya hanen:) Av färgen snöhare:love:

KL

Idag blev jag lite spontant ägare till två Dvärgvädurar. Hanar, bröder födda 2/2. Min familj har haft kaniner i många år, men nu var det ett tag sedan vi hade några, vilket jag saknat massor. De bor nu i en av boxarna i stallet, 17kvm lekplats! Har inte döpt dem än.

936256_10151496825784864_1100849142_n.jpg

Åh, vilken vacker!!!

Påskharen kom i år med en RIKTIG liten hare i påskägget till dottern... Det är en liten svart dvärgvädursflicka med de allra sötaste små gråa tofflor!

Härligt med kanin på gården igen! Det var första gången som jag varit kaninlös på över tjugo år när gamle Plexus dog ifjol, och jag som inte tänkt skaffa nån ny märkte att det blev JÄTTETOMT... Och så en dag, lördagen innan påsk, i en affär, satt hon bara där och väntade på mig...:love:

Välkommen, Smulan!

(Bild kommer, orkar aldrig ladda upp bilder men får väl försöka...)

Och här kommer bild från idag! :)

Kom det några kaninbäbisar? :love:

kl

Min gamla gosiga och älskade Snuffan fyllde 8 år i fredags den 14 juni!

Tyvärr fick hon ingen tårta (;)) då hon har tjockat till sig tillräckligt på kaninkompisens pellets. Detta kan dock åtgärdas lite lättare nu eftersom hon prompt bestämde sig för att hon inte gillade honom längre (andra gången de har "skiljt sig"!) så jag fick fint spärra av så att de bara har halva huset var istället för hela lagom till hennes födelsedag. Snuffan fick tillgång till sovrummet eftersom hon älskar att ligga och tupplura i sängen, samt att väcka mig på morgonen och pussa mig godnatt :love: Andra kaninen, Konohamaru, fick köket bl.a (till Snuffans stora förtret!).

Hon har knappt åldrats en dag på alla dessa år! Hon är inte lika tokig som när hon var en liten skrutt (tack och lov, både hjärta och plånbok har fått lida pga denna kanin) men hon har fortfarande lika bestämda åsikter om allt mellan himmel och jord dock har hon blivit hundra gånger mysigare för varje år så nu är hon verkligen världens största kelgris.

Köpte henne för att hon var så vacker med sin färg och teckning och sina mörkröda ögon men jag fick så otroligt mycket mer! :love: Går inte att beskriva hur mycket denna kaninen betyder för mig eller hur mycket jag älskar henne, hon är bara allt! :love: :love: :love:

Idag har hon fisförnamt legat och kollat på mig medans jag sliter ;):

SNIFTY14juni_8aringr_zps54a20159.jpg

Senast ändrad:

kl

Vi har 2 gotlandskaniner, en hane och hona. Dom är supergulliga. Bor i stor utebur i trädgården, men har isolerat hus på vintern. Hanen flyttade hit för ett par veckor sedan, men honan har vi haft sen hon lämnade sin mamma som liten. Väntar ungar inom ett par veckor.

Vi har dom för köttuppfödning, till hundarna främst :) Men jag äter gärna kaningryta också.

Släppte ihop dem igen och nu trivs de bra ihop i en stor utebur, kommer sluta som sällskapskaniner känner jag ibland:o

KL
Vår farm har utökats med två små kaniner (iaf. en, den andra är jag fortfarande osäker på vad det egentligen är)

Dumle, 2år, Lejon. Omplacering.
992972_10151537164743300_137538074_n.jpg

och mysteriet: Snowy, bäbis. Lejon och dvärgvädur enl. försäljaren.
998617_10151540170613300_895298400_n.jpg

Jag vet inte så mycket om kaniner, men då jag är mån om att alla mina djur ska må bra, så ska jag göra mitt bästa för att ta hand om dessa små pälsvarelser. De kommer att vara ute mycket och på vintern får de bo i ett av uthusen. Kommer kanske ställa lite nybörjar frågor om jag inte hittar svaret på annat sätt. :o

Kl

Några bilder på min vackra tjej:

snuffsnuff_zps74ca96a1.jpg

:angel: :angel: :angel:

Nä, hon kan faktiskt se normal ut hon också (ibland), favoritplatsen är sängen förstås:
sniffsniff_zpsd0368976.jpg

Uppfodrande blick har hon minsann, alla invånare är på det klara om vem det egentligen är som bestämmer i detta hem:
snyffsnyff_zps24c449d1.jpg

Senast ändrad:

KL

Fina kaniner alla har!

Här hemma har vi en femårig korsningshona mellan dvärgvädur och lejonhuvad kanin. Tydligen skulle båda öronen lägga sig, enligt uppfödaren. Icket. :D

Höga trösklar, korta ben. ;)

301482_10152164357770204_1677753626_n.jpg

Jag har en liten Sylvester, dvärgvädur men det måste lura en hermelin någonstans bak i släkten för han har ett öra upp och ett ner! Helt grå och matchar därför både soffan och mattan (pojkvännen som fått välja färg på alla tre, haha). Kommer (oftast) när jag ropar (bra när man tappar bort honom i lägenheten!) men är inte helt rumsren och har inte alls fattat poängen med bajslådan tyvärr. Någon som har pott-träningstips? Biter på lite saker gör han också ibland men det har jag typ gett upp att träna bort, fy-spray funkar inte alls.

Och min hona gick ju tom första vändan, parades igen och fick ungar i söndags - på dag 29. Till min stora chock blev det 7 ungar, men två var döfödda och 3 råkade hon sitta på (var en tuff förlossning så hon var väl lite förvirrad). Så kvar är bara 2, men de blir väl bortskämda. Bilder lär komma så småningom ;)

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 619
Senast: Farao
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 543
Senast: Blyger
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 840
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar