alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Hehe det ordnade sig för ett tag sedan, men tack :)

Ganska barnsligt spel egentligen, men riktigt roligt tidsfördriv! :D
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Sjukt roligt!!! :D By the way, varför tillverkas inga FÖRSTKLASSIGA dataspel med hästtema? Jag menar, se på typiska "killspel", de har fotboll, ishockey, golf, action, rallyspel med mera vars grafik är fan så mycket bättre än allt annat på hästspelen.. Alla hästspel som görs är till för barn och ser därmed ut därefter. Ride! är väl ett litet undantag kanske men man kunde ju utveckla det så mycket mer.
Tror inte tillverkarna att även vi äldre hästtjejer har tid att vara datanördar? :D
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Håller med...!

Champion Dreams tycker jag är hyfsat iofs, däremot är det svårt, det är inte för småbarn direkt :p

Det ska väl finnas något spel som FEI är inblandat i? Som ska vara bra?

Efter en googling verkar det som det heter "My horse and me"
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Champion Dreams? Vad är det för något? Hoppspel eller? Har missat det fullständigt=)
Det verkar vara så ja, jag såg trailern för tvåan (http://www.youtube.com/watch?v=CRlC9US2Vgs) och det ser ju åtminstone roligt ut. Kan man köpa det i vanliga affärer här i Sverige tro?
My Pony Stable 2 är rätt kul också men som tidigare sagt, inte lika utvecklat som det kunde varit. Hade varit övergrymt med ett hästspel i Sims-anda där man kunde bygga sitt egna stall, köpa inredning och hästar och så vidare!
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Jaaa! :banana: Fast ändå, det låter svårt:D
Har testat Ride! Och det är fullkomligt omöjligt :o
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Hopp, dressyr, terräng...skitdrygt för hon ramlar bara av i hoppningen och sätter man inte exaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakt på dressyren får man göra om...terrängen är om möjligt ännu mer omöjlig för att komma dit måste man klara dressyren :grin::mad:

HUR GÖÖÖÖR MAN??!
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

:rofl:

Jag vill prova det!
Har du det?

Jag kan prova och sen kan jag berätta hur man gör, hehe.
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Haha håller med om Ride!. De första banorna är roliga men från medelsvår och uppåt är det ju hopplöst (dålig ordvits) med hoppningen. Jag har inte ens vågat ge mig på dressyren och terrängen än.... :D
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Dressyren är totalt värdelös :p Och jag FATTAR inte varför hon envisas med att ramla av :mad:
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Hmm dressyren kräver en massa jävla tangenttryckande va? Superdrygt och synd att ett i övrigt så bra spel (om man ser till grafiken och upplägget) ska sabbas på grund av en kass ryttare med värdelös balans. :D
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Kanske låter lite barnsligt men jag spelar Arvet från Rosemond hill nu och kommer inte vidare till Western Championship.

Har gjort allt som folk ber om skött hästarna osv. men de fattas en hemlighet:devil: har hittat salvan, ska man ha på den på nån av hästarna? Eller är det nu man ska komma in i huset? Hur får man då loss den lösa stenen? Försökt allt när den blinkar! Haräven hittat morötterna.

Hoppas nån läser detta nu efter alla år...Hehe
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Sweep skrev ett utmärkt inlägg om det här på första sidan i tråden. :) Det är i nivå fyra (alltså efter Western Championship) som du kan komma in i huset. Att du inte kommer vidare, beror det på att du inte får något brev i brevlådan? Det kan ha med att åtminstone en av dina hästar måste ha uppnått en viss poäng på formmätaren. Dessutom vill jag minnas att man måste ha ridit alla övningsbanor på gården åtminstone en gång per nivå innan man får brev om nästa tävling. Alltså, du måste göra både hoppningen, steeplechasebanan och terrrängritten för att brevet ska komma.
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Jo jag har gjort det o sen har jag kommit vidare men sumpade de för jag råkade spara över de...Så nu kämpar jag på igen för att komma till western championschip. Jag är inte bara LITE irriterad på mig sj...
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

JAG HAR PROBLEM MED DETTA SPEL.
det verkar jätteroligt, men när jag ska öva på hoppbanan kan jag inte få den att trava eller galoppera!! och då kan den ju förstås inte hoppa..

OCH ETT TILL PROBLEM, JAG KAN INTE GÖRA NÅT FRÅN MENYN LÄNGST NER TILL VÄNSTER I BOXEN, ex ge den mat, äpple, borsta den elr så.


ÅH SNÄLLA HJÄLP MIG!
:angel:
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Går det inte ens om du trycker uppåt på piltangenterna? Eller håller inne tangenten?

Menyn från vänster, den blinkar vid hästens behov och är bara till för att ge information av det du behöver göra. Du kan alltså inte ge hästen ett äpple direkt från menyn, utan måste gå till baksidan av huset, plocka äpplen och därefter ge till hästen. :) Ryktborsten hittar du precis utanför boxen och fodret finns längst ner i stallgången. :)
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

okej, jag får helt seriöst dåndimpen snart! :@

jag kan inte komma vidare till western championship och jag har gjort allt som alla ber om, mätaren ligger på hundra och jag har ridit banorna en gång var! Måste jag rida på alla banor med alla hästar? Det fattas givetvis en hemlighet som jag tydligen inte kan hitta, läste på första sidan om alla momenten. ska man göra de i den ordningen? Spelar det någon roll?

för flera år sedan körde jag fast på exakt samma ställe och nu när jag tagit upp det så har jag bestämt mig för att lyckas men det går ju fö 17 gubbar inte alls! :(

snälla hjälp mig! >_<
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Hur gjorde du då?? :P
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Men det där med när man ska öppna skåpet då ska väl det blinka och det gör det inte för mig :confused:. Så snälla hjälp vad ska jag göra och visst är det de stora skåpet? :)
Jag trycker på nyckeln och allt men det fungerar inta! :(
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 093
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 397
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 735
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp