alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

B

Bonzaij

Rosemond Hill

Jag har precis börjat spela det spelet, och jag undrar hur i hela friden man ger hästen ett äpple?
Jag har prövat det mesta, men nä, såklart funkar det inte.

snälla hjälp!
 
Re: Rosemond Hill

Tja, till att börja med måste du stå precis framför hästen, vilket är näst intill omöjligt. :crazy:
 
Re: Rosemond Hill

Jag har det och har klarat det flera gånger. var nu länge sen jag spelade men jag ahr för mig att man tryckte på en tangent .. p elelr något liknande har jag för mig. samma sak när man ska ge salva eller annat godis...
 
var en sån här tråd uppe för inte så länge sedan. blev då sugen på att spela spelet igen. O så blev det. NU är det bara de att jag hittar inte den föbenade plånboken. Egentligen har det ju ingen betydelse men de e kul om man kan komma upp i 24/24 /hemligheter. Antar att det är den som saknas när jag ligger på 23/24.
så, ni som spelat o hittat den. VArt ligger den?

PS. Någon som vunnit Kingswod championship? det har inte jag lyckats med än. HAr vunnit de fyra andra men inte sista...
Kramar
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Här finns alla de hemligheter och händelser som krävs för att klara spelet.

Nivå 1
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.
Melissa frågar om hon får låna Annies ryktborstar.
Svara "ja".

John frågar om Annie kan bära in en höbal i foderrummet. Svara "ja" och hämta en höbal utanför stallet.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Rosemond Hill Horse Trials, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst inför nästa nivå.

Nivå 2
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

John har bråttom och frågar Annie om hon kan släppa ut hans häst i hagen. Svara "ja" och släpp ut Rocky i hagen.

Melissa ber Annie mocka i Comets box, för hon ska gå på date. Svara "ja" och mocka i Comets box.

Gå upp på vinden - öppna låda i byrån - hitta och läsa tidningsurklipp om hur Annies farmor och farfar förlorade gården Rosemond Hill.

Hitta en nyckel på stallgolvet - öppna skåpet bredvid klubbrummet - hitta salva till hästen.

Hitta det trasiga staketet - tryck 'enter' när brädan blinkar så att John kommer och lagar.

Hitta 'lyckohästskon' i en av de tomma hästboxarna i stallet.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa närmar sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Maple Valley Horse Trials, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst inför nästa nivå.

Nivå 3

Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

Gå fram till Linda som står utanför ladan.

Melissa har kallat på veterinären för att Alpha har ett sår på benet. Som tack vill hon att Annie hjälper henne att leta efter Comets brodd. När man hittar brodden (på stallgolvet) och ger den till Melissa så mockar hon som tack.

Hitta ett knippe morötter bakom staketet vid gödselstacken. Ge morötterna till hästen.

Tacka "ja" och svara på frågor i telefonintervju med journalist från Rosemond Valley Post.

Prata med Emma i telefon, som säger att hon ska komma och rykta och mocka.

John frågar om Annie kan sopa stallgången. Svara "ja" och sopa stallgången.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Western Championships, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst inför nästa nivå. Om man redan har 3 hästar, vilket är maxantalet, så får man välja vilken häst som ska bytas ut, alternativt avstå från att byta.

Nivå 4
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

Prata med Michael som står utanför ladan.

Comet står lös i stallet. Ställ in honom i hans box.

På anslagstavlan finns en lapp om att någon tappat bort sin plånbok. Om man hittar den ska man ringa 555 6173. När man gjort det slipper man mocka.

Läs intervjun på anslagstavlan.

Hitta farmors medaljong på vindsgolvet.

Hitta nyckel under lös sten i trappan utanför stora huset. Öppna dörren, gå in och läs Mr Willoughby's brev.

John kommer och säger att Melissa är försvunnen och ber Annie rida ut för att leta. Hon finns på terrängbanan.

Melissa ber Annie ge en "hemlig lapp" till John. Ge lappen till John.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Glenmountain Championships, inklusive veterinärbesiktning efter hoppningen och steeplechasebanan - och om hästen är för dåligt tränad eller om Annie har drivit på för hårt, så får man inte fortsätta tävla i terrängritten.

Möjlighet att välja ny häst. Om man redan har 3 hästar, vilket är maxantalet, så får man välja vilken häst som ska bytas ut, alternativt avstå från att byta.

Nivå 5
Dagboksanteckning som hintar om händelser och hemligheter.

Gå fram till John, Melissa, Linda och Michael som står utanför ladan. John berättar om skattjakten. Skattjakten går ut på att rida ut på terrängbanan och leta efter nummerskyltar som hänger längs banan. Man ska sortera numren med det lägsta först och sedan ringa det telefonnummer som bildas. Numret är 135688.
Om man vinner så duschar och ryktar John hästarna åt Annie.

Gå upp på vinden, öppna kistan i hörnet och läs Melissas dagbok.

Gå in i klubbrummet, lyssna på nyheterna på radion (som berättar att mr Willoughby har utsetts till "årets affärsman").

Annie får brev av sin farmor som berättar om medaljongen som Annie hittat på vinden.

Gå in i boxen till hästen som fått ett föl - se filmen.

Gör alla sysslor som hästen kräver, enligt de blinkande ikonerna i nederkanten av skärmen. Träna på de tre olika banorna, terräng, steeplechase och hoppning.

När mätaren över hästens hälsa börjar närma sig 100 kommer inbjudan till tävlingen.

The Kingswood Championships
När man vunnit tävlingen får man se hur John gratulerar Annie. Det är fest på Rosemond Hill och Mr Willoughby kommer fram till Annie och förklarar att hon nu bevisat var hon hör hemma. Han ger Rosemond Hill till Annie och hennes familj.
 
Arvet från rosemond hill

Nu är det jag har fått spelet i present :) och nu skall jag snart tävla i western championchip ;) men hittar inte den 3 händelsen :smirk: ...

Vad skall jag göra för få tävla (har tränart och gjort vid hästen ovs) hjälp!

Vilka händelser skall göras gör att jag skall kuna tävla i Western Championcips :O ?

Mvh
Eran Emma
 
Sv: Arvet från rosemond hill

Hehe det spelet älskade jag, det va la 2 år sen men ändå det va skoj. Är det inte så att man ska göra ALLA 3 träningsbanor och sen får man ett brev i den röda brevlådan en inbjudan till tävlingen.
 
Sv: Arvet från rosemond hill

Gjorde det precis :P när jag klarat första tävlingen och vbalt en till häst så kan jag inte komma in i foder rummet XD

Mvh
Eran Emma
 
Sv: Arvet från rosemond hill

Så hände med mig också några gånger. :crazy: :smirk: Inte bara att jag inte kunde komma in i foderrummet men att hon fasna och kunde inte gå framåt och när jag hade mockat en gång och skulle gå ut med skiten kunde hon inte gå in igen. "graficken vet inte hur det stavas" är la inte så bra på det spelet tycker jag.
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Efter kingswood är spelet slut då elr? Ska man typ börja om dåe? Elr får man fortsätta spela? :d
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Nä, då är det slut. Fast man kan förstås alltid spela det igen om man vill.
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

Jag har vunnit den sista, dock är det SKITSVÅRT med dom hästarna man kan välja att få när man tävlat, nvänder man den man börjar med så har jag vunnit på första försöken varje gång.
 
Sv: alla som spelat "arvet från Rosemond hill" LÄS!

KL


Äppelfanskap!
Hur gör man?

Jag står framför, på alla möjliga sätt. Men hästen blinkar inte.
Jag har plockat äpplen och hästen vill ha det men det går inte!

Blir tokig :p
 
Sv: Rosemond Hill

Har inte spelat det på väääldigt länge men jag vill minnas att du ställer dig vid hästens huvud, lite snett framför brukar gå bra. Ställ dig så att hästen börjar blinka, tryck på höger/vänsterpilen på tangentbordet tills du hittar rätt läge. Tryck sedan på "Q" så att raden med äpplen kommer upp. (Du måste först ha plockat äpplen i trädgården bakom det vita huset.) Tryck ner mellanslag (eller om det är enter, det var som sagt ett tag sedan jag spelade det) för att ge hästen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 093
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 397
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 735
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp