Sv: Alla ni som drömmer om egen häst...
Rolig tråd!
Jag är student förtillfället så varken tiden eller pengarna finns! Har dock tagit mina sparpengar och rider nu på ridskola ett halvår tillbaks! Nog det bästa jag gjort på länge
Var innan det medryttare i 2 års tid i ett stall med 5 hästar, jag fick otroligt mycket ansvar och dessutom en bästa kompis som hade sin häst där, så det har blivit många timmars äga-egen-häst-prat då! ^^
Har varit medryttare på ett antal hästar sedan jag var 15, fyller iår 23. Så jag har ganska mycket erfarenhet av privathästar och privatstall osv. men efter tiden med min senaste medryttarhäst tyckte jag liksom att jag stannade i min ridutveckling, därav mitt val med ridskola!
Min dröm och mitt mål är väl att en dag köpa unghäst och kunna forma min egen häst! Dock är kunskapen att utbilda min egna unghäst långt ifrån klar, så just nu har jag funderingar på att efter avslutade studier kanske ta en häst på foder i ett år eller så och känna på hästägartiteln, men man ställer sig fortfarande många frågor!
Kommer tiden räcka till? Kommer pengarna finnas? Är jag beredd att prioritera annorlunda? osv osv..
Dessutom är jag inte säker på vad jag vill ha för häst, just därför jag kanske har en dröm om att utbilda min egna unghäst.. Jag vet egentligen inte inom vilken diciplin jag vill vara inom heller...
Jag älskar att hoppa! Men jag älskar att tävla överhuvudtaget! Och jag älskar att ta en galopp ute på ängen eller lufsa i skogen! Jag älskar att jobba med hästarna från marken!
Fast nu medan jag skrev så är ju faktiskt varierad ridning den bästa ridningen! Haha! Jag förvirrar mig själv! ^^
Också det jag längtar till med en egen häst! Att jag kan göra ALLT!
Jag längtar efter dressyr- och hoppträningar, jag längtar efter att lufsa i skogen och galoppera på ängen, jag längtar efter att få longera och tömköra, längtar efter markträningen!
Förlåt för ett långt inlägg, skrev nog av mig lite till mig själv ^^
Och som svar på finapina, tråkigt att din medryttarhäst ska säljas
Men då kanske du har chansen att hitta en ny häst i ett större stall med fler hästmänniskor att lära känna! Och var inte rädd att fråga om saker och ting! Så fort jag är osäker så frågar jag, även om svaret kanske är uppenbart så är det bättre att fråga!