Alla movesen, vart?

LionQueen

Trådstartare
Hej. :smirk:

Jag undrar detta med ridning. Vad kan man lära sig på t ex ridskola? Alltså, jag vet skänkelvikning och öppna/sluta, fram och bakdelsvänning..

Men vet ni om det finns en bra bok eller någon bra webbsida där allt står skrivet så man kan bara läsa där och sen prova hemma? Ni hajjar säkert. Teori så det står hur man gör och inte bara vad det är.

Vet ej riktigt var jag ska lägga denna tråden men.. Det är ju dressyr.:idea:

Sv: Alla movesen, vart?

Ridlära och Dressyr med Kyra tycker jag är bra böcker som kompletterar varandra.
Men det är inte riktigt så lätt som att läsa i en bok och sen bara göra hemma.
Det krävs nästan att du har någon som kan hjälpa dig, rätta din sits, säga till när en rörelse/hästens form etc. ser bra ut och hjälpa dig när hästen inte gör som det står i boken :angel:

Och om du inte rider för tränare, tänk på att det tar lååång tid att få hästen att lära sig och sen orka göra alla rörelser på ett bra sätt.

Men böckerna kan absolut hjälpa dig en bit på vägen fast du har en tränare. :)

Sv: Alla movesen, vart?

Köp ridhandboken 1 och 2 från Sv Ridsportförbundet :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 985
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 358
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama