Alla hundägare som jobbar 100% varje vecka

L

L-O-V-I-S-A

Hej alla hundägare.
Jag undrar vad ni som jobbar 100% varje vecka gör för att eran hund inte ska vara ensam 8 timmar i veckan?

Sv: Alla hundägare som jobbar 100% varje vecka

menar varje dag 8 timmar

Jag hade "daghem", Min vovve var hos min mor och far om dagarna, har var van att vara där sen valptiden så det har alltid och är fortfarande som ett andra hem för honom.

Nuförtiden är han mest där när tiken här hemma löper.

Jobbar iofs inte 8-17 varje dag men ändå heltid, oregelbunden arbetstid. Mina hundar är med på jobbet de dagar som sambon inte är hemma!

Hunden är med på jobbet några dar i veckan och några dar är den ensam 3-7h.

Mina föräldrar är dagmatte&daghusse.

Guldläge, om det inte vore för att min pappa överöser mina labradorer med mat... så jag vet inte hur jag ska lösa det. Det GÅR inte att prata med honom.

Sen har jag faktiskt rätt bra möjlighet att ta med dem till jobbet, dock får de ligga i bilen men med bakluckan öppen så det funkar ju bara när vädret tillåter det.. Går ut till dem 3-4ggr/arbetsdag. Jobbar i ett hus med strandtomt och hundarna ligger mao. nere vid sjön och spanar. Sen får de bada hur mycket som helst :)

Senast ändrad:

jobbade skift med exsambon, så jag jobbade kväll och han dag - eller så hade vi hundvakt

Jobbar hemifrån med eget företag, samt jag studerar, vilket gör att jag är hemma en hel del i alla fall.

som många andra... tidigare var han hemma med min mamma (som jobbar hemma) de dagar vi jobbade. han var hos oss 1-2 dagar i veckan plus helger. (jag jobbar varannan helg inom handels)

nu så har min man fått nytt jobb där han har möjlighet att ta med hund så han bor numer hemma hos oss på heltid! sen from 1/6 så går jag på havandeskapspenning så det löser sig ändå :) sigge behöver inte jobba nåmer heller! ;)

Men, om man inte har några föräldrar som kan ta hand om hunden eller om man jobbar fasta arbetstider vad gör man då?

Vill inte att hunden ska vara på hunddagis!

Jag jobbar vanliga kontorstider och har med mig min hund på jobbet.

Jag o min granne hjälps åt med våra hundar eftersom vi jobbar lite olika tider...

jag kan säga att det var inget drömläge att ha sigge hos mamma heller då jag längtade ihjäl mig efter honom när han var där (jag bodde hemma när jag köpte honom) men det fanns liksom inget alternativ för mig när jag slutade skolan, flyttade och fick jobb inom handels. inte så jäkla lätt att kombinera dom arbetstiderna med hästägandet heller kan jag ju konstatera...

jag skulle aldrig köpa hund idag om det inte vore för att mats bytt jobb så vi har möjlighet att ha hund på "heltid" igen.. jag är ganska impulsiv av mig och har svårt att vänta på ngt gott... men här har jag varit benhård och inte skaffat mig en till hund förns läget löst sig.. (sigge är 7 år nu) och löser sig gör det oftast. någon gång i livet får du säkert en lucka där det helt plötsligt passar att ha hund.

vi skulle ha köpt en till hund nu i sommar men istället blev jag gravid så nu får vi avvakta ett tag till och kanske köpa på hösten tidigast när vi fått känna av våra nya roller som föräldrar litegrann.. även här kommer jag vara benhård mot mig själv trots att jag är så jäkla sugen nu mitt i valpsäsong o allt...

mitt råd är att vänta. även om det löser sig med vänner/föräldrar etc etc så måste utgångspunkten vara att du kan lösa det på egen hand. det är iaf så jag tänker, annars skulle jag bara lida av dåligt samvete och DET är inte vad det ska handla om att äga hund.

Hej alla hundägare.
Jag undrar vad ni som jobbar 100% varje vecka gör för att eran hund inte ska vara ensam 8 timmar i veckan?

Alla verkar ha det så bra fixat med dagmatte och hunden med på jobb osv. Min hund är ensam hemma hela långa dagen. Hon sover och har det skönt och har inte ens bråttom ut då jag kommer hem från jobb.

Förut då jag bodde nära min arbetsplats var jag hem på lunchen, men jag är nu övertygad om att hundarna har det bättre då man inte "stör" dem under dagen. Att bara rusa hem, rusa ut med hunden och sen försvinna på jobb igen gör bara hunden stressad och frustrerad.

Nu har jag en gammal hund och mitt "system" tror jag inte funkar på en unghund. ...men det var alltid efter att jag varit hem på lunch som min hund (som yngre) förstörde saker hemma.

De är själva en hel del, men de sover. Men vi några stycken och vi tar det i skift, jag slutar oftast vid tre och sista personen lämnar huset vid 9 och kommer sen igen vid ett och ibland hinner jag hem innan hon åker igen.

När de var små så var de med på jobbet, men det blir för mycket jobb med att ha med alla 3...

Vi har dock planer på att bygga hundgård på jobbet så att de kan sitta där nu på sommaren.

//E

Antingen är hon med på jobbet eller hos min mamma som jobbar som dagmamma så hon är hemma hela dagarna.

Jag har i och för sig ett gandska växlande schema och ofta är det nån hemma som tar hand om hundarna. Annars är de med på jobbet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 491
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 949
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka