Alla hjärtans dag

Sv: Alla hjärtans dag

Vi kör matsedel där Mini får bestämma maten - vi äter pannkakor två gånger i veckan. Ska jag posta dem? :D Skaru ha en bytta vispad grädde också? ;)

Lite jordgubbssylt, som jag för att inte ha ner onödiga plastpartiklar i, mosat med mitt ögonbryn? :D

Såklart är alla hjärtans dag på en fredag och på fredagar rider jag. På häst alltså;) så det blir nog inte superromantiskt här...

Men det hade varit kul att sätta en massa gulliga lappar i hela lägenheten. Eller nåt. Fantasi har aldrig varit min starka sida.

Du är en sann romantiker Mammas! :love:

Niffe: Finns det något annat som han verkligen gillar, som ni inte ätit på länge och som inte kräver en hel massa skills och tid i köket?

Ser jättefint ut! Men hur gör man plättar? alltså hur får man dem sådär små? är det inte jättesvårt?

Gör? Man köper dem färdiga i storpack på ICA. ;):D

Instämmer :D Visst, pannkakor och plättar ÄR godast omm na gör dom själv, men när nöden inte har någon lag (eller lagg!)... tja, då får man lösa det på annat sätt. Ge er dock inte på genvägen att använda spraygrädde till en tårta som inte skall ätas omedelbums. En fd kollega gjorde en jättefin tårta med spraygrädde. Några timmar senare i kylen så var den inte lika vacker, grädden hade flutit ner till en mjölkig pöl runt tårtan och såg inte alls god ut längre :wtf:

Nu har jag gjort en cheesy rim-dikt. haha. Den behöver nog finslipas lite, men jag är ute i god tid iaf! :D

KL

Jag ska fira Alla hjärtans dag i år!

Först blir det romantisk lyxmiddag:

SetSize164150-goldlammanka.jpg

Sedan blir det film:

Filmaffisch__Som_hu_599463b.jpg

Och så lite allmän kärlek:

Villain_Dr._Evil_Mr._Bigglesworth_2.jpg

Firar och firar. För två år sedan myste vi i soffan framför en film och käkade pizza från frysdisken från en matbutik..
Så vi är väldigt romantiska av oss :D

Men ibland slår vi på stort. En middag men för hela familjen då. Vi och barnen. Han brukar alltid ge mig ett smycke. Förra året fick jag ett jättefint brett armband i silver.

I år kommer jag definitivt köpa något och det är för att visa min uppskattning av honom. Han är världens bästa och förtjänar lite uppmärksamhet, och då passar ju alla hjärtans dag bra, även om det hade funkat med vilken dag som helst. Han är bortrest över alla hjärtans dag så det blir inte att vi firar just på den dagen i år.
Vad jag ska hitta på är en annan femma. Han är svår att hitta något till.

Lite jordgubbssylt, som jag för att inte ha ner onödiga plastpartiklar i, mosat med mitt ögonbryn? :D
Åh, det låter sagolikt gott :d

Gör? Man köper dem färdiga i storpack på ICA. ;):D
Men oh noes, inte ens jag tycker att de färdiga är goda :p Sen skulle jag inte vilja köpa färdiga och göra med heller, känns lite väl oengagerat. Slutligen så bor jag i ett ICA-fritt land och har inte sett några färdiga plättar i affärerna här.

Du är en sann romantiker Mammas! :love:

Niffe: Finns det något annat som han verkligen gillar, som ni inte ätit på länge och som inte kräver en hel massa skills och tid i köket?
Mammas är romantiskt som få!

Alltså, jag har funderat på det men det är så svårt i och med att vi är här. Vore vi hemma skulle jag kunna komma på massa grejer (både mat och snacks) men här är jag så osäker, vet liksom inte exakt vad jag kan få tag på och vad han faktiskt tycker om här. Till exempel så vet jag att det finns skinka som han bara älskar men jag vet inte exakt vilket märke eller vilken typ.
Men jag ska göra stan nu i vecka så kanske snubblar jag över något som känns kanon :)

Instämmer :D Visst, pannkakor och plättar ÄR godast omm na gör dom själv, men när nöden inte har någon lag (eller lagg!)... tja, då får man lösa det på annat sätt. Ge er dock inte på genvägen att använda spraygrädde till en tårta som inte skall ätas omedelbums. En fd kollega gjorde en jättefin tårta med spraygrädde. Några timmar senare i kylen så var den inte lika vacker, grädden hade flutit ner till en mjölkig pöl runt tårtan och såg inte alls god ut längre :wtf:
Som sagt - färdigplättar är stort fett no no för mig. Och jag kommer inte använda färdiggrädde men tusen tack för förvarningen :)

Såklart är alla hjärtans dag på en fredag och på fredagar rider jag. På häst alltså;) så det blir nog inte superromantiskt här...

Men det hade varit kul att sätta en massa gulliga lappar i hela lägenheten. Eller nåt. Fantasi har aldrig varit min starka sida.
Åh men rida häst låter fint det med! Jag är SÅ ridsugen.

Nu har jag gjort en cheesy rim-dikt. haha. Den behöver nog finslipas lite, men jag är ute i god tid iaf! :D
Titta vad duktig du är! Två veckor kvar och du har redan kommit längre än jag gjort :D

Jag ska fira Alla hjärtans dag i år!
Ser mycket trevligt ut alltsammans tycker jag! :D

Köp färdigstekta pannkakor och sprutgrädde? Då borde det inte ta mer än två minuter? :D
Även om mitt lata jag tycker att det där låter perfekt så känner jag att jag lika gärna kan låta bli då i såna fall :p Hur lat jag än är så är jag inte så ond att jag skulle servera köppannkakor på alla hjärtans :D

Haha ja, faktiskt, hans syrra gör jättegoda pannkakor :d Men det känns lite fel sådär, att be henne laga min alla hjärtans dag-överraskning :p

Det är väl tanken som räknas? :angel:

Nej men alla dina planer verkade väldigt söta och ni får det säkert väldigt fint vad du än bestämmer dig för!
Själv ska jag se om jag kan jobba då det säkert är massa evenemang på alla hjärtans dag. Eventuellt klassikern skräckfilm och godis.

Men du, kan du inte höra med henne om ni kan göra det ihop? Du kan få lite tips i pannkakningslagarkonsten och ni får tillfälle att umgås lite otvunget sådär? :)

+ killa

Tack, jag gör mitt bästa för att inspirera andra med min romantiska ådra. (Ådra. Höhö.) ;)

Tycker du? Försökte få det att inte vara allt för obvious, jag menar - lite spänning måste det ju finnas :D

Skräckfilm plus godis låter kanon! Och tack snälla du :)

Mammas: Alltså, nä. Det är en bra idé men nä. Att bonda över matlagning är inte riktigt min grej.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 471
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka