Alla hjärtans dag

Sv: Alla hjärtans dag

Jag har faktiskt inte sett några färdiga pannkakor i affärerna här, och även om jag gjort det så tycker jag inte att det är riktigt samma sak. Men tack ändå för tipset :)

KL

Kul att läsa om allas planer :) Jag var på vippen att lägga ner tankar på firande men nu har min stackars sambo kört på en tenta och är ÄN mer i behov av lite uppmuntran tyvärr. Så jag tänker att jag gör såhär: Take out från restaurang of his choice, hem och så har jag laddat ner lite filmer han kan tänkas vilja se medan vi äter middag. Sedan ska jag ha bakat chokladbollar som jag ställer på ett fat och så blir det tända ljus överallt i badrummet, jacuzzibad och chokladbollsätning. Känns lagom ansträngande men ändå mysigt :)
Inte så fancy kanske men vi är inte så fancy av oss :p

KL

Kul att läsa om allas planer :) Jag var på vippen att lägga ner tankar på firande men nu har min stackars sambo kört på en tenta och är ÄN mer i behov av lite uppmuntran tyvärr. Så jag tänker att jag gör såhär: Take out från restaurang of his choice, hem och så har jag laddat ner lite filmer han kan tänkas vilja se medan vi äter middag. Sedan ska jag ha bakat chokladbollar som jag ställer på ett fat och så blir det tända ljus överallt i badrummet, jacuzzibad och chokladbollsätning. Känns lagom ansträngande men ändå mysigt :)
Inte så fancy kanske men vi är inte så fancy av oss :p

ÅHH chokladbollar! det måste vara världens bästa alla hjärtansdags firande :d

Jag är sjukt nervös för Alla hjärtans dag..blir första året med min man så spänd för vad som komma skall..men ni vet jag är ju ännu latare än er och låter manen planera och överraska :D

kl

Finns det någon här med bra idéer på helt gratis (eller så gott som :p) grejer man kan göra för att fira alla hjärtans dag? Jag och sambon toksparar inför en Europa-resa i juni så vi har beslutat oss för att inte slösa med pengar till dess, men han har varit en klippa den här vintern och jag hade ändå velat visa lite uppskattning. Han är väldigt romantisk, jag ligger närmre sten-stadiet :p så lite hjälp hade varit snällt.

Mitt enda krav är att det inte är ett allt för tidskrävande projekt, jag kommer ha en stressig vecka med få timmar hemma före fredag kväll.

ÅHH chokladbollar! det måste vara världens bästa alla hjärtansdags firande :d

Jag är sjukt nervös för Alla hjärtans dag..blir första året med min man så spänd för vad som komma skall..men ni vet jag är ju ännu latare än er och låter manen planera och överraska :D
Ja, jag tänker att det kan bli fint :) Särskilt i kombination med nåt gott att dricka och så jacuzzin såklart <3

Aha, nä det är inte riktigt min grej att bara sitta och hoppas att han ska överraska men inte göra något själv. Jag tycker om att göra nånting i alla fall, om det är så att andan faller på liksom. Och det har det gjort det här året. Förra året överraskade pojkvännen mig med en jättejättefin present, medan jag inte hade köpt nåt alls (hade helt missat att det var alla hjärtans då).

Jag tänkte fixa ett "kärlekslås" (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kärlekslås) till min pojkvän, och så letar vi helt enkelt upp en bro och sätter upp det på... För så cheesy är jag! Simpelt, billigt och icke tidskrävande, haha.

(Han får dock middag och ett fint kort också, hehe. Plus mig.)

Senast ändrad:

Gulligt, men mitt överjag säger nej till nått sånt. Har iofs fixat en väääääl gullig present - men den kan jag inte visa innan jag gett den eftersom jag vet att herrn i fråga vid enstaka tillfällen tittar in på Buke.

kl

Finns det någon här med bra idéer på helt gratis (eller så gott som :p) grejer man kan göra för att fira alla hjärtans dag? Jag och sambon toksparar inför en Europa-resa i juni så vi har beslutat oss för att inte slösa med pengar till dess, men han har varit en klippa den här vintern och jag hade ändå velat visa lite uppskattning. Han är väldigt romantisk, jag ligger närmre sten-stadiet :p så lite hjälp hade varit snällt.

Mitt enda krav är att det inte är ett allt för tidskrävande projekt, jag kommer ha en stressig vecka med få timmar hemma före fredag kväll.

Laga god middag och mysa framför en bra film + ge honom massage funkar aaalltid :D

Massage och film låter som en jättebra idé, fixa god middag undviker jag helst :D. Det kan jag med största sannolikhet räkna med att bli bjuden på av honom, han vet att jag verkligen hatar att laga mat.

kl

Jag har köpt ett uppblåsbart hjärta, skrivit en rimdikt (haha!) och köpt praliner till herrn, jag tror det kommer uppskattas :)

KL

vet inte hur vi ska fira, tror jag sa för några veckor sedan att jag inte förväntar mig något/orkar med. samt typ "KAN VI LÅTA BLI ATT GÅ PÅ BIO NÄSTA FREDAG??"

gillar lugn och ro, men nubörjar jag bli sugen på att hitta på något. Kanske bakar morotskaka eller nåt. fast DET är meckigt. :(

KL

Jag råkade visst få en dejt på fredag. Första gången i mitt liv som jag INTE firar forever alone day :eek::eek::love::banana:

Du, jag, massagekurs, höhö. ;)

Nej men alltså, det är ju någon man tycker är attraktiv man masserar, och då är det ju inte så svårt att låta händerna vandra lite, sedan hoppsan hejsan är det inte massage som är aktiviteten längre. :D

Helfel! :D Håll på i ett par minuter, typ fem, sedan är det bara att inleda Operation Förspel. :D

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 471
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka