Alla hjärtans dag

Sv: Alla hjärtans dag

Jaaa, alltså han gillar inte godis. Men jag gör ju det. Så jag tänker att jag måste fundera över vem firandet är till för liksom :angel:

Haha ja, han älskade kalendern verkligen :D Får se om jag gör om det dock, känns som att det var en one time thing liksom.

Åh men pub är ju jättefint! Låter mycket trevligt! Kosta på er en taxi också, om ni kan, om inte annat för att det känns lite festligare så :D

Ah, då kanske pannkakstårta är lite mer för hans skull ;)

Hurdant väder har ni nu? Tänker om ni kunde ha picknick (eller ja, varm choklad om det skulle passa bättre) ute på kvällen på något fint ställe och kolla på stadens ljus?

Ja precis ;) :D

Alltså just nu är det rätt varmt tycker jag - omkring 10-12 grader. Han fryser ju dock som en liten hund hela tiden, så för hans skull får det nog gå bort tror jag.

Stackarn! Det kan ju inte vara lätt att vara så frusen. Vid den temperaturen börjar jag använda t-shortsen när jag går ut, typ :D

Men då är ju någon form av inomhusaktivitet verkligen att föredra och dina förslag/tankar blir nog alldeles strålande :)

Plättbakelse?

images

Stek plättar, vispa grädde och skär lite frukt/greja lite bär eller sylt i förväg och lägg ihop strax innan ni ska käka.

Personligen förhåller jag mig mycket svalt till Alla hjärtans dags-jippot. Trevliga påhitt eller god mat med någon jag tycker om är jag dock alltid positiv till. Till och med 14/2.

Jag har ju varit jättesmart med planeringen i år. Första gången man har pojkvän "på riktigt" och jag lyckas missa både alla hjärtans dag och hans födelsedag två veckor senare :banghead: Vi är dock inte sådär jätteromantiska från första början så det hade troligen inte blivit så mycket ändå. Funderar dock på om jag ska göra honom generad genom att skicka ett supersliskigt kort :devil: :D

kl

Pannkakstårta låter ju inte helt fel :d

Här brukar det inte bli så mycket firande, varken sambon eller jag är mycket för sådant. I år blir det troligtvis tacos och tv-serier typ, men det är bara för att alla hjärtans dag råkar sammanfalla med vår månatliga tacofredag :D

Tycker det låter jättebra med en pannkakstårta! Det + film & tända ljus = Färdigt! :D

Btw.. Du är inte ensam om att se Pannkakor som ett heldagsjobb. Jag har tänkt äta det imorgon efter att ha varit sugen på det i en evighet.. Gissa varför jag valt en söndag när jag inte har några andra planer? :rofl:

Senast ändrad:

Kl

Plättårtan ser ju himla lyxig ut!

Här firar vi oftast lite sparsamt, men jag såg för en stund sen att Emil Jensen spelar här i Lund på alla hjärtans dag , så beroende på vad biljetterna kostar så går vi eventuellt dit. Vi hade dessutom en av Emils låtar vid vårt bröllop i somras så det vore himla passande :love:

Kl
Går pannkakorna sönder är det för lite mjöl i smeten, så ha i lite mer då. Släng även i lite vaniljsocker, det blir jättegott och ännu godare om man gör tårta av det kan jag tänka mig.
Annars har jag inte något speciellt tips. Jag är nog också ganska oromantisk av mig :P

Plättbakelse?

images

Stek plättar, vispa grädde och skär lite frukt/greja lite bär eller sylt i förväg och lägg ihop strax innan ni ska käka.
Ser jättefint ut! Men hur gör man plättar? alltså hur får man dem sådär små? är det inte jättesvårt?

Jag har ju varit jättesmart med planeringen i år. Första gången man har pojkvän "på riktigt" och jag lyckas missa både alla hjärtans dag och hans födelsedag två veckor senare :banghead: Vi är dock inte sådär jätteromantiska från första början så det hade troligen inte blivit så mycket ändå. Funderar dock på om jag ska göra honom generad genom att skicka ett supersliskigt kort :devil: :D
Åh men du måste ju skicka ett supersliskigt kort! Och rapportera tillbaka till mig! :D

Pannkakstårta låter ju inte helt fel :d

Här brukar det inte bli så mycket firande, varken sambon eller jag är mycket för sådant. I år blir det troligtvis tacos och tv-serier typ, men det är bara för att alla hjärtans dag råkar sammanfalla med vår månatliga tacofredag :D
Åh men det låter ju trevligt! Jag hade lätt kört på svenska tacos om det inte vore för det faktum att vi åt det igår, annars hade det varit perfekt. Han ÄLSKAR svenska tacos.

Tycker det låter jättebra med en pannkakstårta! Det + film & tända ljus = Färdigt! :D

Btw.. Du är inte ensam om att se Pannkakor som ett heldagsjobb. Jag har tänkt äta det imorgon efter att ha varit sugen på det i en evighet.. Gissa varför jag valt en söndag när jag inte har några andra planer? :rofl:
Haha! Yes! Nån som förstår mig!! :D

Stackarn! Det kan ju inte vara lätt att vara så frusen. Vid den temperaturen börjar jag använda t-shortsen när jag går ut, typ :D

Men då är ju någon form av inomhusaktivitet verkligen att föredra och dina förslag/tankar blir nog alldeles strålande :)
Haha men du är ju stenhård också :D Och yes, inomhusaktivitet it is och jag hoppas att han blir glad över vad jag sen kommer på :)

Kl
Går pannkakorna sönder är det för lite mjöl i smeten, så ha i lite mer då. Släng även i lite vaniljsocker, det blir jättegott och ännu godare om man gör tårta av det kan jag tänka mig.
Annars har jag inte något speciellt tips. Jag är nog också ganska oromantisk av mig :P
Nä, alltså, pannkakorna går inte sönder. Men jag glömmer bort att jag lagar mat så de bränns eller så tror jag att de kommer att brännas så då blir de vita och sladdriga och äckliga. Brukar slänga i snitt hälften, får alltid göra två omgångar smet. Ska absolut ha lite i vaniljsocker om jag kan hitta det! :)

Hm, man har ju naturligtvis en plättlagg!
images

Ingår inte det i standardutrustningen i ett kök?:o Nä, jag tänkte kanske inte så långt.:p Fast det är oändligt mycket lättare att steka plättar än pannkakor, så det var nog därför jag tänkte plättbakelser. Och så tänkte jag att du kanske kunde steka pyttepannkakor i en vanlig stekpanna, kanske? Fast vi kanske inte är på en så experimentell nivå i köket?:angel:

Aha! Jag förstår! Du får ursäkta, jag är fullkomligt bortkommen i köket. Och nej, jag äger tyvärr inte ett plättlagg (plättlägg?) och har ingen här jag kan låna av. Jag kanske kan testa som du säger att göra pyttepannkakor men risken finns väl att det ser bedrövligt illa ut, särskilt med tanke på mina kitchen skillzz som lämnar mycket att önska.

Fast vi kanske inte är på en så experimentell nivå i köket? :angel:
Nä, vi är nog inte det :angel:

Jo men nej men jo. Jag antar det men det känns lite uttjatat (vet inte varför, kanske för att jag åt det igår :D). Men jag ska ha det i åtanke!

Så, hur ska du fira mig på Alla hjärtans då? Kommer du förbi inbakad i en tårta? Som du hoppar upp ur? Naken?

Bra, då säger vi så :up:

Jag hade ju tänkt det, men nu när DU FÖRSTÖR MIN ÖVERRASKING sådär oförhappat ÄR ALLTING FÖRSTÖÖÖÖÖRT!! :cry: :cry: :cry: :cry:

För att vara ärlig är jag såpass romantisk att jag inte ens kom ihåg att det var alla hjärtans dag snart innan jag såg tråden. Funderar på att skaffa barnvakt och se om vi kan styra upp något (billigt :angel:). :)

:love:

Allt är inte förstört! Jag kommer fortfarande bli lika glad! Pråmiz!

Skaffa barnvakt och styr upp nåt. Ni kan ju alltid komma hit och steka pannkakor? :up:

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 471
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!