Du får gärna ställa frågan själv,, jag varken kan eller vill diskutera enskilda hästar, stall,uppfödare,elit idrottare, sponsorer, eller högt uppsatta personer i svensk näringsliv/politiker.
Däremot kan jag om du vill ombesörja att du får ta del av samtliga tidsskrifter,
http://www.farriersjournal.com/home.php?lng=SE
under dom två sista åren.
Därefter kanske du själv finner ett intresse i att starta en prenumeration.
Det är väldigt givande att ta dela av andras erfarenheter, läsa om repotage och fallbeskrivningar från många skickliga kollegor i hela europa och även från USA.
Man lär sig väldigt mycket om olika erfarenheter, forskningsprojek och främst, av andras misstag..
Eftersom du uppvisar ett så stort intresse men endå har så svårt att förstå vad som försöker förmedlas från främst mig och även någon till så kom jag plötsligt på det kanske vore en bra lösning. Dels slipper vissa av oss här sitta å lägga ner massa tid i onödan på att försöka förklara något så enkelt att det från vissa håll anses som både översittarfasoner, trångsynthet och ett försök att lägga över skulden på dom som har det 98% ansvaret för sina individer.
Jag tror att många flera som för dagen är undrande, tror att det forkningen kommit fram till för snart ett halvt sekel fortfarande gäller.
Kunskap är aldrig svårt att bära även om det framgår att det många gånger känns obekvämt med att utveckla sin tidigare så bestämda uppfattning.