Status
Stängd för vidare inlägg.
Kokar te. Går igenom listan. Räkna till 100 känns bara löjligt. Katten sover och jag kommer inte på några tre bra saker om mig själv.
Skulle behöva åka och hämta ut nya medicinen men vågar inte. Är rädd jag får ett ryck och går in på Systembolaget då. Inte ens det litar jag på mig själv :(

Hatar skakningarna hoppas de går över snart. Hade tänkt måla ett golv idag men skakar så. Ska se om jag ändå kan göra det. Vet inte.

Kokar te. Går igenom listan. Räkna till 100 känns bara löjligt. Katten sover och jag kommer inte på några tre bra saker om mig själv.
Skulle behöva åka och hämta ut nya medicinen men vågar inte. Är rädd jag får ett ryck och går in på Systembolaget då. Inte ens det litar jag på mig själv :(

Hatar skakningarna hoppas de går över snart. Hade tänkt måla ett golv idag men skakar så. Ska se om jag ändå kan göra det. Vet inte.
Men vad bra! Inte att du mår dåligt altlså, men att du ser och hittar en strategi för att förhindra att du tar återfall. Okey, idag är du inte stark nog att åka förbi bolaget. Men du kommer att komma till den punkten där du kan det. Be nån hämta din medicin!

Om du inte klarat ut det än så kan du faktiskt beställa hem din receptbelagda medicin med BankID. Det tar några dagar till men bättre än att inte hämta den alls av rädslan för att hamna på Systembolaget.

Te är jättebra. Det är mysigt och tröstande och du kan dricka tills du blir kissnödig. En varm kopp i handen är faktiskt lugnande på riktigt eftersom den imiterar kroppsvärme.

Om du inte klarat ut det än så kan du faktiskt beställa hem din receptbelagda medicin med BankID. Det tar några dagar till men bättre än att inte hämta den alls av rädslan för att hamna på Systembolaget.

Te är jättebra. Det är mysigt och tröstande och du kan dricka tills du blir kissnödig. En varm kopp i handen är faktiskt lugnande på riktigt eftersom den imiterar kroppsvärme.
Åh tack för bra tips! Det har jag inte ens tänkt på att man kan göra så också!
Får medicinen ikväll så börjar med den imorgon bitti :)
Gav fullmakt så slipper själv åka. Idag är iofs systemet stängt men ändå.

En grej som stör mig är att jag märker att jag inte blir trodd på.
Vilket jag fattar självklart.
Men ändå blir jag ledsen när jag märker att han tittar extra där jag brukar dricka. Som på nattduksbordet finns det några tecken där på nånting vinränder eller glas. Sånt kollade han aldrig innan. Jo jag märker det. För varför skulle han annars gå runt på min sida av sängen och kolla där. Sjukt störande.

En grej som stör mig är att jag märker att jag inte blir trodd på.
Vilket jag fattar självklart.
Men ändå blir jag ledsen när jag märker att han tittar extra där jag brukar dricka. Som på nattduksbordet finns det några tecken där på nånting vinränder eller glas. Sånt kollade han aldrig innan. Jo jag märker det. För varför skulle han annars gå runt på min sida av sängen och kolla där. Sjukt störande.
Tycker det är ledsamt att du stör dig.

Hsn har fattat. Och jag misstänker att han håller koll för att han bryr sig. Du har ju skrivit massor här om hur du smyger med spriten.

Tycker det är ledsamt att du stör dig.

Hsn har fattat. Och jag misstänker att han håller koll för att han bryr sig. Du har ju skrivit massor här om hur du smyger med spriten.
Det värsta är att han kanske har rätt. Vet inte hur jag står ut med en till nykter dag 😞
Om jag kunde hålla det till ett eller max två glas men det går ju inte. Hur jag än gör blir det fel. Allt är bara så fel. Hela jag är fel.

Det värsta är att han kanske har rätt. Vet inte hur jag står ut med en till nykter dag 😞
Om jag kunde hålla det till ett eller max två glas men det går ju inte. Hur jag än gör blir det fel. Allt är bara så fel. Hela jag är fel.

Du är inte fel, men du behöver få hjälp.
Du hade träffat läkare och terapeut väl? Vad tror du om att gå på AA möte, kanske skaffa en sponsor?

Du är inte fel, men du behöver få hjälp.
Du hade träffat läkare och terapeut väl? Vad tror du om att gå på AA möte, kanske skaffa en sponsor?
Jag måste göra nånting. Helt klart. Detta är inte hållbart. Jag litar inte på mig själv längre. Känner inte igen mig själv. Ska ta mig samman nu och göra något vettigt.
Du har helt rätt som vanligt jag borde kolla upp fler möjligheter!
Måste samla mig lite först. Just nu är det en del annat i tankarna också. Men detta med alkoholen är ta mig tusan återkommande konstant! Kommer inte ifrån det :rage:

I värsta fall får jag läggas in. Men det vore ju ett enormt nederlag. Jag borde ju klara av detta. Men ja jag vet inte. Vet ingenting just nu. Bara existerar.

Du är inte det minsta fel. Nånstans. Du har en sjukdom.

Sluta tänka att allt är ditt fel och att du är fel.

När du är nykter igen, (vilket du inte är nu väl),
så prata med mannen, prata med din mor. Och sök kontakt med dem sm är proffs på sånt här. AA t.ex.

Sök hjälp, precis som du skulle sökt hjälp om du blivit sjuk.

Vi har sagt det så många gånger och vi försöker peppa dig till att inte se ner på dig själv sådär!!

Druckit några glas nu. Vin bara!
Förlåt men var tvungen 🙈
Skakningarna har slutat fast jag fryser fortfarande. Fryser fasiken konstant!

Fan att jag inte kan hålla mig nykter över tid. Bara några dagar till. Men allt kändes så tungt i natt. Nu på morgonen och HELA TIDEN!

Jag vill ju verkligen sluta helt. Mer än något annat. Men jag sabbar för mig själv gång på gång på gång. Dum i hela huvudet.
Men mår just nu ändå bättre. Känner mig varmare och klarare i huvudet.

Tanten hur 17 viste du att jag drack? Är du synsk?

@tanten

Men du har ju rätt 🙈
Dock inte druckit mycket alls. Ska försöka sluta snart helt.
Borde även undvika Bukefalos och allt med internet mm

Tanten hur 17 viste du att jag drack? Är du synsk?

@tanten

Men du har ju rätt 🙈
Dock inte druckit mycket alls. Ska försöka sluta snart helt.
Borde även undvika Bukefalos och allt med internet mm

Det är så mycket ursäkter i dina inlägg, du dricker för att sluta skaka, för att det är jobbigt att må dåligt men du vill fortfarande inte erkänna att du är alkoholist, du har inte druckit "så mycket" men det är lunchtid en måndag och du måste dricka.

Du vill hellre undvika bukefalos än att undvika spriten.

Det är nog dags att du inser hur illa det faktiskt är så du kan ta dig ur det här, du är sjuk och behöver hjälp inte bara skärpa till dig

Nej, hade antagligen inte hjälpt alls. Men att ha en tråd där du får stöd, råd och :heart, är väl inte så dumt alls? Tror ingen här vill att du döljer detta för din omgivning igen och försöker klara dig ur ett beroende på egen hand. Det har inte fungerat hittills. Bättre med Buke att bolla med tänker jag:)

Det är så mycket ursäkter i dina inlägg, du dricker för att sluta skaka, för att det är jobbigt att må dåligt men du vill fortfarande inte erkänna att du är alkoholist, du har inte druckit "så mycket" men det är lunchtid en måndag och du måste dricka.

Du vill hellre undvika bukefalos än att undvika spriten.

Det är nog dags att du inser hur illa det faktiskt är så du kan ta dig ur det här, du är sjuk och behöver hjälp inte bara skärpa till dig
Men ja?! Vad vill du att jag ska säga? Att jag är helt värdelös?

Nej jag vill verkligen inte undvika Bukefalos. Men känner att det är bara skit som kommer ut. Det kan jag väl bespara andra från.
Borde inte inte trycka på svara knappen men gör det ändå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
313
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 766
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Sällskapsspel om hästar