Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

Hua. Ja. Där är jag inte än, mina barn är ju under 4 i några dagar till. Det fanns någon "kändis" där jag bodde förut som blev tillsammans med sonens partner. Han var farfar till deras barn. De skaffade även egna barn sen så barnbarn och egna i samma familj. Behöver jag säga att de lämnade (den pyttelilla) kommunen?

Min sambo har två barnbarn som är äldre än vårt gemensamma barn :D

Hans äldsta son är iaf sju år yngre än mig men visst hade jag rent teoretiskt lika gärna kunnat vara tillsammans med äldsta sonen.

(Eller den yngsta, alla är över 20 och jag är 36, sambon blir 49. Den förre var 5 år yngre än mig.)

Lite knapplån och lite inte :D

Ålderspannet ökar definitivt med åldern skulle jag säga.

Tycker du att känslan är rimlig?

Alltså.. Ja. Jag hade själv inte legat med en 18-åring då jag inte tycker de är vuxna så jag finner det helt oförståeligt till att en 60-åring skulle vilja det. Har ett kusinbarn som blir 18 i år och det känns helt komplett främmande för mig att en nästan pensionär skulle ligga med henom.

Det är inte så att jag går runt och har massa åsikter om alla som har sex med någon där det finns åldersskillnad. Det var just förälder och 18-åring du tog upp som jag svarade på.

Min sambo har två barnbarn som är äldre än vårt gemensamma barn :D

Hans äldsta son är iaf sju år yngre än mig men visst hade jag rent teoretiskt lika gärna kunnat vara tillsammans med äldsta sonen.

(Eller den yngsta, alla är över 20 och jag är 36, sambon blir 49. Den förre var 5 år yngre än mig.)

Lite knapplån och lite inte :D

Ålderspannet ökar definitivt med åldern skulle jag säga.
Ja men absolut. Sådär blir det ju ibland och framförallt om åldersspannet mellan paret i fråga är stort. Sen är jag kanske inte hopplös heller, det finns ju en och annan attraktiv man födda på 60-talet som mina föräldrar med. Jag har dock svårt att idag tänka mig själv kolla in samma killar som mina döttrar spanar på om några år, kanske sent i livet. Samma sak att bli tillsammans och skaffa barn med flera i samma familj så att säga känns minst sagt knäppt. Sen kan ju allt hända såklart.

Ja men absolut. Sådär blir det ju ibland och framförallt om åldersspannet mellan paret i fråga är stort. Sen är jag kanske inte hopplös heller, det finns ju en och annan attraktiv man födda på 60-talet som mina föräldrar med. Jag har dock svårt att idag tänka mig själv kolla in samma killar som mina döttrar spanar på om några år, kanske sent i livet. Samma sak att bli tillsammans och skaffa barn med flera i samma familj så att säga känns minst sagt knäppt. Sen kan ju allt hända såklart.

Ja jag tänkte nog låta bli hans barn :D :rofl: Men livet hittar ju på allt möjligt!

Alltså.. Ja. Jag hade själv inte legat med en 18-åring då jag inte tycker de är vuxna så jag finner det helt oförståeligt till att en 60-åring skulle vilja det. Har ett kusinbarn som blir 18 i år och det känns helt komplett främmande för mig att en nästan pensionär skulle ligga med henom.
Men det är kanske det där med att du tänker på en specifik person som är största "problemet"? Du kanske också ser en specifik typ av 60-åring framför dig?
Jag tycker att tanken på att nån skulle ligga med min lillebror är jättekonstig. "Han är ju bara barnet!" ...eller nej just ja han är 25 nu och inte alls den lilla parvel jag minns.
Att nån som är så "tantig" som min sambos mamma var när hon var 60 skulle ha en så mycket yngre sexpartner är heeeelt främmande för mig. Eller en sexpartner öht! Men min egen mamma som börjar närma sig 60 är så långt ifrån tantig man kan komma och där är inte tanken lika främmande alls.

Men som någon annan skrev i början av tråden, som 80-talist känns andra 80-talister jämnåriga, medan någon som råkar ha en nia istället för en åtta i sitt personnummer känns som nyutsparkad från dagis.
Precis! Och då är jag född -88 så jag borde liksom inte säga nåt. :o

Har följt tråden med intresse då jag ofta får dömande kommentarer om att jag pratar med för "gamla" även om det i mitt fall handlar om folk som är 5-6 år äldre :meh:
För mig är det stor skillnad på att ligga/ha ett KK-förhållande med någon och att vara tillsammans med någon och dela sitt vardagliga liv och leverne med. Ligga; här känner jag att det verkligen inte spelar någon roll så länge alla inblandade är med på det och det är inom lagens ramar, förhållande; ja då kanske åldern kan ha en del med i spelet men kanske inte ha den absolut fallande rösten om en person "checkar alla boxar" i övrigt.

Ja jag tänkte nog låta bli hans barn :D :rofl: Men livet hittar ju på allt möjligt!
Ja men eller hur. Och barnens partners. De måste ju ha haft en rätt bra relation om de överlevde detta. Tanken på att min partner bröt med mig och sen gick till morsan och skaffade (fler) barn är lite obekväm.

Men det är kanske det där med att du tänker på en specifik person som är största "problemet"?

Alltså absolut är det fallet på det jag svarade. Så är det ju. Förstår precis vad du menar, tänker att det är därför en del uttryckt gränser såsom "inte yngre än mina barn" etc här i tråden.

Men.. alltså jag tycker generellt det är olustigt med 60-åringar och 18-åringar tillsammans. Mest för att jag inte ser 18-åringar som vuxna och då har jag som sagt svårt att se hur andra kan göra det, speciellt någon som är 60.

Alltså absolut är det fallet på det jag svarade. Så är det ju. Förstår precis vad du menar, tänker att det är därför en del uttryckt gränser såsom "inte yngre än mina barn" etc här i tråden.
Jag var nog först med att uttrycka att där går gränsen för mig, alltså att de inte skulle kunna vara mina barn - fast jag har inga. Jag tänkte alltså inte på specifika personer.

Jag var nog först med att uttrycka att där går gränsen för mig, alltså att de inte skulle kunna vara mina barn - fast jag har inga. Jag tänkte alltså inte på specifika personer.

Nää det behöver man ju inte göra. Jag tänker inte på några specifika personer när jag själv säger att min övre gräns går vid 45.

Den personliga smaken är definitivt äldre än yngre. Uppåt har jag nog ingen egentlig gräns, beror på hur personen är. Föredrar äldre killar för de behöver oftast inte hävda sig och är trygga i sig själva, sen gillar jag genuint snälla killar, ett personlighetsdrag jag är väldigt nöjd med faktiskt, livet blir lite lättare tror jag om man inte notoriskt faller för svin.
Yngre...helst vill jag inte gå under min egen ålder (fyllde 26 i år), men har haft en KK som var ett år yngre för många år sen och då skämdes jag av nån anledning, det kändes inte alls bekvämt för mig, men skulle nån annan dejta yngre killar/tjejer (inom lagliga gränser, givetvis) så hade jag inte brytt mig ett dugg.
Mina senaste sambos har varit 3 år äldre än mig, en lagom åldersskillnad.

Men.. alltså jag tycker generellt det är olustigt med 60-åringar och 18-åringar tillsammans. Mest för att jag inte ser 18-åringar som vuxna och då har jag som sagt svårt att se hur andra kan göra det, speciellt någon som är 60.
Jo jag förstår hur du menar. Tror att det blir så himla lätt för mig att se min 18-åriga vän framför mig när jag tänker på "en 18-åring". Hon var mer vuxen är... ja, många av mammas vänner och bekanta osv. Med henne och mig själv som "referens" blir det lättare för mig att tänka att många 18-åringar visst är vuxna nog att ta beslut om vem de kan ligga med, eller ha en relation med för den delen.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 982
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Har ni någon olycksfallsförsäkring?
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat