Äldsta/yngsta personen ni skulle kunna dejta?

Jag har funderat en bra stund och njae... jag själv skulle nog inte ha dubier om personen ifråga attraherade mig nog (oavsett ålder). Däremot så kan den sociala pressen vara så stor att det i praktiken blir besvärande.

Jag minns en väninna som hade en pojkvän som var 27 och hon var 37. Själv var jag då 23-24-någonting.

Jag reflekterade inte så mycket över deras åldersskillnad då, utan jag gillade dem som par. Vi hade gemensamt intresse kring hästarna och det var liksom det enda riktigt viktiga.

Jag är 92a men har gått i skolan tillsammans med 91orna, och medans man gick klassvis kändes det som att de som var jämnåriga med mig var "för unga", de gick ju i klassen under :angel:. Sedan när jag började på högskolan hade vi 93or som yngsta i min klass och då tänkte man ju inte på att de skulle vara yngre. Förutom när jag träffade en 93a från samma grundskola på en fest, han gick ju i mina småsyskons klass och var lillebror till en klasskompis, så det kändes helfel :o.
Nu i år läste jag en fristående kurs som ingår i ett annat program än det jag går, och då hade ganska många på den kursen kommit direkt från gymnasiet, så runt 97or? Blev förvånad över att de inte kändes yngre, men hade nog ändå inte velat "dejta" någon i den åldern.

Jag tror jag har satt 3 år yngre till 10 år äldre när jag varit inne på dejtingsidor. Men jag har också låtit bli att gå på dejt med en som var 8 år äldre som för övrigt verkade väldigt vettig. Fast ska jag vara riktigt ärlig vet jag inte om jag bara letade efter en ursäkt att fega ur :angel:. Försöker bredda perspektivet men allt som är yngre överhuvudtaget eller mer än 5 år äldre känns ändå lite njaaa.

Mvh Har aldrig varit på dejt eller haft ett förhållande :rofl:

Men de där kända männen som har 40 år yngre flammor? Hur tänker de? Och hur tänker de yngre kvinnorna?

Jag tror en aspekt i detta kan vara makt och pengar. Av någon obskyr anledning verkar män med pengar mer lyckosamma i att hitta yngre damer. Vet ej hur det är med mäktiga kvinnor med god ekonomi?

Svarar som @prinsessfeminist

Vad spelar åldern för roll, när man är ömsesidigt attraherade? Varför bryr man sig ens om att veta den exakta åldern? Ålder är nog en av de absolut minst viktiga egenskaperna för en attraktion för mig.

Lite löser det sig själv, för en ungdom som beter sig som en ungdom skulle jag inte vara attraherad av ändå.

Ålder är nog en av de absolut minst viktiga egenskaperna för en attraktion för mig.

Haha - hmm... tänk ett scenario där man blir attraherad så det slår gnistor, men så yttras uppgift om åldern - och poff! Attraktionen skulle vara som bortblåst...

Tror inte det..... :angel:

Upplysning om ålder skulle inte få mig att avbryta något intressant. Oavsett inriktning och bransch, skulle jag säga.

Åldern i sig har ju egentligen ingen större betydelse. Det är som någon annan skrev, var man befinner sig i livet. Jag har jobbarkompisar som bara är några år äldre än mig som känns äldre och har vuxna barn, medan vi är en småbarnsfamilj som fortfarande har barn på förskolan.

Det hade ju varit en hård mix om någon av oss hade träffat en sådan partner. Verkligen olika stadier i livet.

Nej, inte riktigt. Men det viktiga är ju att de förstår hur de tänker. Tänker jag. Och det verkar ju hålla betydligt längre än de flesta 17+17 relationer.

Det jag reagerar på är väl mer grejen att som medelålders gå in i nåt med en 17-åring. Jag tycker faktiskt inte en 17-åring är riktigt vuxen.

Jag hade inte tyckt det var lika udda om han varit säg 22 och hon 51.

Men 17. Fortfarande en tonåring liksom.

Jag har ju senast veckan kollat lite på en dejtingsida och tycker att rätt många i min egen ålder ser ganska gubbiga och tråkiga ut. Och sen kollar man i backspegeln och påminner sig om att jag haft förhållanden med män som varit +20 år äldre. Det handlar verkligen om vad det är för individer.

Sexrelation så är ålder oväsentligt och attraktion det väsentliga, men för en "riktig" relation föredrar jag personligen att hålla mig kring min egen ålder eller något yngre. Har noll och inget gemensamt med de i åldern 20-30, de allra flesta (men säkert inte alla) i den åldern och för den delen de + några år på det är på en helt annan plats i livet än vad jag är helt enkelt.

Rent relationsmässigt vill jag ha en partner som är på samma plan som jag, det finns större dealbreakers än åldersskillnad. Med det sagt så attraheras jag oftast av jämnåriga, plus/minus några år. Handlar det istället bara om sex så spelar åldern ingen roll så länge personen i fråga är myndig.

Jag är -88 och sambon är -92.

Sexrelation så är ålder oväsentligt och attraktion det väsentliga, men för en "riktig" relation föredrar jag personligen att hålla mig kring min egen ålder eller något yngre. Har noll och inget gemensamt med de i åldern 20-30, de allra flesta (men säkert inte alla) i den åldern och för den delen de + några år på det är på en helt annan plats i livet än vad jag är helt enkelt.

Jag håller litegrann med. Men å andra sidan har jag noll och inget gemensamt med väldigt många människor oavsett ålder, de är på helt andra ställen i livet än vad jag är. Ålder är inte så väsentligt utan det handlar om individ, mognad och hundra andra parametrar.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 982
Senast: melen
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Remisser 1177

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat