Äldsta Araben hittills?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ignalina
  • Startdatum Startdatum
I

Ignalina

Lite osäker på om den här tråden hamnar rätt, men mod får gärna flytta den om så är fallet. :)

Här hemma hos oss har vi ett arabsto på 33 år. Min mormor har haft araber som mest blivit just 33, men de har inte varit lika pigga som vår gamling är. Så jag undrar om någon vet hur gammal Sveriges, och kanske Världens äldsta arab blivit? Vore lite intressant :)

Vore även kul att höra om andra raser! Finns det någon som har lite koll?:bump:

Sv: Äldsta Araben hittills?

Man kan ju inte skriva en tråd med ordet arab i utan att lägga in bilder ;) In med bilder på "gamlingen" nu! :D

kramar Queenm som önskar att min arab blir minst 33år ;)

Arabhingsten Aladdin blev 35 år. Han drog vidare till dom gröna ängarna i januari i år...

Jag håller på med en statistik över döda hästar i de flesta raser, men det går trögt eftersom jag gör det på min fritid. :p

Äldsta hästen jag har där nu är Kingsettle Tankah RP 100 som blev 40 år gammal. Han var åtminstone 56,25 % arab. :laugh:

Man kan ju inte skriva en tråd med ordet arab i utan att lägga in bilder ;) In med bilder på "gamlingen" nu! :D

kramar Queenm som önskar att min arab blir minst 33år ;)

Här är Es Diara efter skada för ett tag sedan, lägger in färskare bilder sedan när jag tillgång till annan dator :)

10675334.jpg

35 är ingen dålig ålder på en häst :bow: tror jag sett honom, men det var ett tag sedan...

Vilken söting :D Hon ser inte alls gammal ut, kul att se en så fin gamling ;)

betteeating.jpg

Bettie, gick bort i våras, 37 år fyllda. Pigg och glad tills dagen hon dog, något nedsatt syn och ett par tappade tänder bara.

Gusingen så fin! 37, OMG! häftigt, det har du gjort bra :bow: Vad är det för stam på din? Snacka bra avel, eller vad tycker ni?

Ingen aning, tyvärr. Hon var min f.d. tränares häst och hade räddats från ett slakthus i början av 90-talet, tydligen bara skinn och ben och nästan död då. Härligt att hon fick nästan tjugo år till efter att knappt ha undvikit döden.

Jag håller på med en statistik över döda hästar i de flesta raser, men det går trögt eftersom jag gör det på min fritid. :p

Äldsta hästen jag har där nu är Kingsettle Tankah RP 100 som blev 40 år gammal. Han var åtminstone 56,25 % arab. :laugh:
Va? Det finns ju massor med hästar som har blivit äldre än så.

Shetland/Exmoorponnyn Sugar-Puff blev 56 år gammal.
http://www.horseandhound.co.uk/news/397/121821.html

2 st 51-åringar
http://www.ecmagazine.net/su04htm/oldesthorsesu04.htm

Old Billy blev 62 år gammal
http://factoidz.com/old-billy-the-worlds-oldest-horse/

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 551
Äldre Hej! Ny här som ni ser men har väl tittat in hit på buke då och då. Har jag kommit rätt med min tråd eller så flytta den. Har en...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 931
Senast: sassiball
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 652
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka