Ålder mellan syskon

Sv: Ålder mellan syskon

Sambon och jag har nu pratat igenom ordentligt och har nu en plan. Om allt går som vi planerar blir det ca 18 månader mellan barnen. Håll tummarna för att det går smidigt sen när vi börjar "tillverka" syskon.

Jag är ju inte förälder själv, men har en syster som är 5 år äldre. Och jag känner lite som du, även om vi har lärt känna varandra mycket bättre nu på senare år. Min syster flyttade hemifrån när hon var 16 och till USA när hon var 24. Det var nog egentligen först då vi började prata med varandra lite mer seriöst. Och nu på "äldre dar" (jag är 28 hon 33) har vi som sagt kommit varandra lite närmare. Jag kan inte påstå att det var någon större fördel att det var 5 år mellan när vi var små heller, för mamma fick heltidssysselsättning med att vakta så jag inte fick ögonen utpetade eller blev anfallen på olika sätt. Storasyster var inte alls särskilt nöjd med att dela uppmärksamheten med en skrikande bebis. Hon hade ju haft allt ljus på sig i 5 år!
Jag har också en fem år äldre syster. Vi ville/höll på att slå ihjäl varandra när vi var små och rivaliserade ständigt (vill dock hävda att en del av skulden ligger hos mina föräldrar). Det lugnade ner sig när hon flyttade vid 19 och vi inte hade någon kontakt alls på några år.

Nu är hon 30 och jag 25 och vi har hörts sporadiskt under åren, dock har rivaliseringen tagit fart igen. Från hennes håll.

Lycka till med det senare då =)

Själv är jag sjukt frustrerad! Jag vill så gärna bli gravid snart igen så att vi får barnen tätt, men ingen mens i sikte så långt ögat kan nå!

Jag ska till läkaren den 4 sept eftersom jag har haft mensvärk mer eller mindre i ett halvår nu. Senaste dagarna har jag även mått lite illa och varit lite småyr (jag är inte gravid tyvärr).

My ammas fortfarande mycket. I natt hängde hon vid mitt bröt hela natten och nu de senaste två dagarna har hon knappt velat äta annat än bröstmjölk (det som gick så bra med maten innan), så det är väl det som hindrar ägglossningen att komma igån.

Ang syskontäthet...
Jag har en tvillingbror och vi har haft enorm glädje av varandra, både när vi var små och nu i vuxen ålder. Tidvis har vi naturligtvis bråkat (som syskon ofta gör), och det kan hända att det var rätt illa ett tag när vi var ganska elaka mot varandra, men det är glömt sen länge och vi har idag än nära relation och träffas ofta. Men jag tror inte att det handlar om ålder, utan om hur man är som personer och hur bra man passar ihop och knyter an till varandra.

//Julia

Vad jobbigt att vänta på ägglossningen ska komma igång igen och att må så konstigt. Jag kan också må så ibland (kände aldrig så innan grav), men det håller bara i sig några dagar och sen är det borta igen så jag oroar mig inte, men du får gärna berätta sen vad läkaren säger. Emilia har också upp och nedgångar när det gäller maten, fast hon äter mest smakisar fortfarande.

Jag har haft mens nu 3 ggr (tror jag) men det är ju ändå ingen garanti för att det ska fungera att bli gravid igen. Eftersom Emilia blev tiill trots p-piller är det svårt att veta hur lätt/svårt jag har att bli gravid egentligen.
Jag känner mig jätteotålig nu att sätta igång och tillverka syskon, men samtidigt vill jag inte ha barn mitt i sommaren så vi väntar ngr månader.

Min lilla tjej är ju bara 2 veckor gammal nu, men jag vill ju självklart att hon ska få ett syskon. Jag planerat att sätta in spiral nu på efterkontrollen, och sen ta ut den om ca. 2 år. Jag vill ha dom ganska tätt, men endå inte för tätt, då jag vill gå igenom den här småbarnstiden med Enya först. Men innan hon fyller 3 vill jag att hon ska få ett syskon :)

Själv är jag sjukt frustrerad! Jag vill så gärna bli gravid snart igen så att vi får barnen tätt, men ingen mens i sikte så långt ögat kan nå!
kom ihåg att mensen kommer efter att ett ägg inte har blivit befruktat, dvs du har ägglossning innan mensen kommer. Du kan således bli gravid innan du har hunnit få tillbaka mensen - en bekant till mig fick barn förra veckan efter att ha upptäckt i vecka 18 att hon var gravid. hon hade inte fått tillbaka mensen efter senaste barnet...

Jo, jag vet det. Men jag har inte fått tillbaka någon ÄL vad jag vet, och gravid är jag inte tyvärr.

Ja ja, det är bara att vänta och se när det behagar sätta igång igen. Jag är väldigt nöjd med att vara mamma bara till My också, det är helt fantastiskt att kunna ägna sig helhjärtat åt henne. Men visst längtar vi efter en liten till också =)

//Julia

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 232
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 504
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka