Ålder för ponnyhoppning?

M

_Mia___

Hur länge får man tävla en ponny i hoppning? Jag vet att det e olika för olika stora ponnyer. Men det skulle va bra å veta om man skulle skaffa en.:smirk: Har det med längden och vikten att göra också?
Står längd och ålder på ryttarlicensen? Jätte tacksam för svar!:bow:

Sv: Ålder för ponnyhoppning?

A-ponny: 13 år
B-ponny: 13 år
C-ponny: 18 år
D-ponny: 18 år

på internationella tävlingar gäller 16 års gräns på C- & D-ponny!

Tack så jätte mkt!:bow:
Det var jätte bra å veta! :)
Jag e 13 år och då passar nog en C-ponny bäst eftersom att jag inte e så lång!:(

haha inte vet jag. e bara så!
det är väl inte så många fler länder än sverige som har 18 års gräns, är nästan 16 överallt annars!

Läste nånstans idag att frånochmed 1 januari 2008 kommer inte ryttare som är äldre än 16 år få tävla på elittävling eller nationella! Lite tråkigt, men jag tävlar inte ponny då längre så :devil:

helt sjukt egentligen, enligt mig. men men

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 280
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 050
Senast: corzette
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka