Akvarietråden V

Eller så var det den här som ska vara hane. Minns inte riktigt :rofl:
1000079355.webp

Efter att mina guldfärgade killis hamnade i karantän så är räkorna framme igen, och jag har även sett en hona med ägg :love: Jag har saknat mina räkor, så nu har jag bestämt att killisarna flyttar till vännen med 720L (och tröttnar hon på dem så kommer de tillbaka).
1000079434.webp

Senaste dagarna bara sett runt 10 ancistrus-yngel. Vet inte om de inte klarat sig eller bara gömmer sig. Föräldrarna är experter, det kan gå dagar då jag bara ser en av dem.

Nu har jag varit på killifisk-utställning :love: Det var SÅ många fantastiskt fina fiskar där och framförallt en löjligt fin som jag gärna ville kidnappa hem. Han som äger butiken blev glad åt att jag har ett intresse för just de där fiskarna, och små regnbågar, så jag fick följa med "backstage" och se hela lagret med ännu fler, extremt ovanliga fiskar och där han även odlar osv. Det var udda killis, vilda bettor, ovanliga regnbågsfiskar... :love:
1000079914.webp

Jag fick prata massor med flera erfarna killifisk-nördar och hade kunnat stanna hur länge som helst.

På vägen hem, då plockade jag upp en mosaikgurami-hona istället :rofl: Hon var i en fiskakuten-grupp och "säljaren" tyckte att mitt hem verkade bäst. Passar bra med en hona :)

Nu har jag varit på killifisk-utställning :love: Det var SÅ många fantastiskt fina fiskar där och framförallt en löjligt fin som jag gärna ville kidnappa hem. Han som äger butiken blev glad åt att jag har ett intresse för just de där fiskarna, och små regnbågar, så jag fick följa med "backstage" och se hela lagret med ännu fler, extremt ovanliga fiskar och där han även odlar osv. Det var udda killis, vilda bettor, ovanliga regnbågsfiskar... :love:
Visa bifogad fil 163509

Jag fick prata massor med flera erfarna killifisk-nördar och hade kunnat stanna hur länge som helst.

På vägen hem, då plockade jag upp en mosaikgurami-hona istället :rofl: Hon var i en fiskakuten-grupp och "säljaren" tyckte att mitt hem verkade bäst. Passar bra med en hona :)
Vi ska dit imorgon efter Haf loppisen

De "små, snälla fjärilarna" skulle få flytta från karantän ner till 125an nu. Enligt tidigare ägare väldigt snälla och timida fjärilar. Well. Det första de gjorde var att attackera vuxna räkor...

Det i kombination med att jag fortfarande inte vant mig vid deras utseende (gillar ju viltfärgade mest) gjorde att jag bestämde mig för att sätta dem i karantän igen och sedan fråga min vän med 720L om hon vill ha dem. Det ville hon. Så de åker dit.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 140
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 736
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka