Akvarietråden V

I fiskleveransen i förrgår, kom ett fantastist stim med Pristella.

Pristella.webp

Den kommer bli saknad i butiken, då den är en riktig blickfångare.
Nu har kompisen flyttat och köparna lämnade in 4 andra kompisar... för att få plats med den nya. De vill inte behöva avliva dem.... Fyra vackra pirayor. Fick för mig att det skulle vara fem.
Piraya.webp

Några av de små ligisterna: <3
00.4505.webp

Har den här fantastiska boken hemma:
20241102-105855.jpg
Där varenda fisk (utom havsneonöga, han fick inte tillåtelse att ta upp den) som kan hittas i våra svenska sjöar är fotograferade (även invasiva arter såsom guldfisk och solaborre). Så fina foton!

Iallafall, när jag satt och tittade i den insåg jag att det är ju bäckröding galaxyrasbororna egentligen liknar mest!
20241102-100501.jpg

Den här roten har använts som tak på en grotta i 375 liters karet (som numera bara står tomt i ett förråd och skräpar) men när jag höll på och rotade bland rötterna så insåg jag att den kan blir rätt fräck åt andra hållet med! Funderar på om den inte ska få agera "skål" till någon orkidée kanske:
20241102_112903.webp

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 037
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka