Akvarietråden V

I fiskleveransen i förrgår, kom ett fantastist stim med Pristella.

Pristella.webp

Den kommer bli saknad i butiken, då den är en riktig blickfångare.
Nu har kompisen flyttat och köparna lämnade in 4 andra kompisar... för att få plats med den nya. De vill inte behöva avliva dem.... Fyra vackra pirayor. Fick för mig att det skulle vara fem.
Piraya.webp

Några av de små ligisterna: <3
00.4505.webp

Har den här fantastiska boken hemma:
20241102-105855.jpg
Där varenda fisk (utom havsneonöga, han fick inte tillåtelse att ta upp den) som kan hittas i våra svenska sjöar är fotograferade (även invasiva arter såsom guldfisk och solaborre). Så fina foton!

Iallafall, när jag satt och tittade i den insåg jag att det är ju bäckröding galaxyrasbororna egentligen liknar mest!
20241102-100501.jpg

Den här roten har använts som tak på en grotta i 375 liters karet (som numera bara står tomt i ett förråd och skräpar) men när jag höll på och rotade bland rötterna så insåg jag att den kan blir rätt fräck åt andra hållet med! Funderar på om den inte ska få agera "skål" till någon orkidée kanske:
20241102_112903.webp

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 450
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Emiro
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: trazel
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama