Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Berätta/visa vad det var i påsarna
Svart orange SvärdbärareBerätta/visa vad det var i påsarna
Öring, som matfisken Öring?Jag tror det börjat lugna ner sig med konstiga symptom hos öringarna nu men jag vågar inte ropa hej än. Någon av medicinerna jag behandlade med hade ihjäl all hornsärv i hela karet! Hela högen bara smälte. Resten av växterna är opåverkade dock, tack och lov.
Googlat runt om öringarnas symptom och jag verkar inte vara helt ensam om detta mystiska. Någon spekulerade kring om det var ett virus arten dras med. Isåfall är det tyvärr inte mer att göra än att se till att vattnet är fortsatt tipptopp, boosta deras immunförsvar och hoppas på att några blir/är immuna.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med öringsynglena sålänge. Har massa olika små burkar till dem nu då jag får upp nya hela tiden + att de aldrig växer i samma takt så alla kan inte gå med varandra.
Kickstartade min 18 liters guldfiskskål provisoriskt till de största ynglingarna, komplett med redan ingånget luftdrivet filter, småkryp, lite tåliga växter och massa rötter så de känner sig trygga. De verkar trivas och jag tror de kan gå här ett bra tag ändå, de växer inte så snabbt.
Visa bifogad fil 155886
Nä, det är bara jag som fått för mig att kalla galaxydaniosarna för (mini)öringar. De ser lite ut som pytteversioner av en fin öring liksom:Öring, som matfisken Öring?
Galaxy rasbora såg jag nu
Såg du filmen jag länkade?Nä, det är bara jag som fått för mig att kalla galaxydaniosarna för (mini)öringar. De ser lite ut som pytteversioner av en fin öring liksom:
Visa bifogad fil 155921
Ja, samma art. Kallas rasbora i handeln fortfarande men är egentligen en danio (Danio margaritatus).Galaxy rasbora såg jag nu
Öringar?
Ja de är tjusigaJa, samma art. Kallas rasbora i handeln fortfarande men är egentligen en danio (Danio margaritatus).