Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Papegojor verkar vara roliga figurer?Visa bifogad fil 154725
Väldigt förtjust i den här varianten av papegoja. Det fanns två i butik men det blev denna + en "vanlig" orange då sambon fick vara med och tycka också. Igår var vi till Söderhamn och köpte lite växter (som också ses i bild). Kikade på deras fiskar också men det enda intressanta var egentligen glasmalar som de hade igen, tror dock inte de skulle passa i detta karet och som det är nu vill jag inte ha mer än dessa två små ändå pga bio-loaden så tidigt.
Jag hade bara sett de röda innan. Efter vi skaffat läste jag på lite och de kommer i massa olika färger, fanns som fläckiga i vitt/gult som var rätt häftiga. Alla varianter är framavlade hybrider från "äkta papegojciklid" och något annat och förkommer inte alls i det vilda.Papegojor verkar vara roliga figurer?
Har inte sett så många av de blå
JaJag hade bara sett de röda innan. Efter vi skaffat läste jag på lite och de kommer i massa olika färger, fanns som fläckiga i vitt/gult som var rätt häftiga. Alla varianter är framavlade hybrider från "äkta papegojciklid" och något annat och förkommer inte alls i det vilda.
Dessa är ju rätt nya så de är lite skygga men de är väldigt söta och som sagt det är fin harmoni mellan dem. Planen när tanken är lite äldre är att lägga till lite tetror till den här tanken och kanske ett par corys eller annat bottenlevande om plats finns. När dessa blir för stora får de flytta till stora karet med de andra cikliderna.
Jättetråkigt med öringarna. Hålla fiskar är verkligen svårt. Omöjligt att veta om det är någon sjukdom, dåliga gener eller om man gör något fel. Efter du kollat alla vattenvärden så kom ihåg att kolla värmen. Det kan bli väldigt varmt om man har lock på. Eller om värmare gått sönder och det blir för kallt. Jag funderar på att köpa ett sånt där stort jbl test för 1300 just för att ha så bra koll som möjligt. Men det svider...Jag har fått avliva två stora hanar av miniöringarna som tyvärr utvecklade dropsy. Den tjockmagade hanen ser fortfarande pigg och fräsch ut bortsett från magen då.
En av dem var en av de som jag tyckte var allra finast med de här fräcka mönstret:
Visa bifogad fil 154562