Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker håralger är ganska fint..Min argaste dariohane i sitt 30 liters kar:
Visa bifogad fil 151815
Kampen mot håralgerna pågår fortfarande, men fisken är nöjd iaf.
De kan de absolut vara, i rätt kar! Gärna om det är lite fart på vattnet och de flackar i flödet liksom. Men i mina kar ställer de bara till bekymmer med de där aslånga trassliga trådarna + att de fäster på mina växter så fort de får chansen.Jag tycker håralger är ganska fint..
Som en kattsvans!De kan de absolut vara, i rätt kar! Gärna om det är lite fart på vattnet och de flackar i flödet liksom. Men i mina kar ställer de bara till bekymmer med de där aslånga trassliga trådarna + att de fäster på mina växter så fort de får chansen.
Jag gillar de flesta algerna annars, på rätt ställen. Älskar hur skäggalgerna har etablerat sig på roten i 30 liters karet t.ex. Ser så mysigt ut tycker jag:
Visa bifogad fil 151854
Fin mage! Det är inte en disjunctuvus med de prickarna. En pardalis verkar det vara alltså!Visa bifogad fil 151998
Magen fångad på bild. Nu blir jag osäker igen för det är liksom lite mer prickigt än långa "spår" ungefär.
Är det för övrigt normalt att dessa i tid och otid (rätt ofta) rushar upp till ytan ganska våldsamt? Man hör hur huvudet bonkar i plastlocket ibland..
Gillar att denna är så pass aktiv och ändå simmar runt då och då. Lite kul också hur de liksom känns lite som en fluga, typ att de inte har lika koll på hur man simmar utan de bara bufflar fram. Mer än en gång har det liksom blivit en krock med en av hantlarna för det är zero fucks given om någon är ivägen när ångvälten ska fram typ
Det är ungefär 5 cm mellan ytan och locket så det borde ju gå, den bubblar bra på nervägen iaf. Jag tror det är mycket att det är sån väldig fart.Fin mage! Det är inte en disjunctuvus med de prickarna. En pardalis verkar det vara alltså!
Ja, det är normalt att de simmar upp sådär (och att det går undan när de gör det). Det de sysslar med är att ta luft, som de sväljer, de kan nämligen tarm-andas. Det behöver finnas plats för dem att få upp nosen ovanför ytan så om den slår i nosen så hade jag sänkt vattennivån lite.