Laetecara dorsergia är detCurviceps är väl vanligast. Är det sådana tror du?
Fick hjälp med att artbestämma den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Laetecara dorsergia är detCurviceps är väl vanligast. Är det sådana tror du?
Nu när akvariet funkar som det ska igen och fortsatt varit bra vattenvärden så drog jag iväg till zoo i måndag. 10 st mycket små zebrafiskar fick följa med hem. Hade en kvar sedan tidigare, så den blev glad över sällskapet.
Idag har jag bara 5 st zebrafiskar kvar . Alltså har 6 st försvunnit, inte hittat några döda fiskar och vi kollar akvariet varje dag.
Det enda jag kan tänka mig är att mina silverhajar har blivit rovfiskar helt plötsligt... Har två silverhajar (akvariet är 260 l) och de är 20 cm stora. De ska ju vara fredliga, men silverhajarna är de enda som kan ha ätit upp småfirrarna...
Dyr fiskmat...
/Lizzie
Är akvariet ordentligt täckt? Min erfarenhet är att zebrafiskar hoppar bra och gärna, tyvärr även ut från akvariet.
Mina zebror hoppade ut så fort de blev stressade över någotNu när akvariet funkar som det ska igen och fortsatt varit bra vattenvärden så drog jag iväg till zoo i måndag. 10 st mycket små zebrafiskar fick följa med hem. Hade en kvar sedan tidigare, så den blev glad över sällskapet.
Idag har jag bara 5 st zebrafiskar kvar . Alltså har 6 st försvunnit, inte hittat några döda fiskar och vi kollar akvariet varje dag.
Det enda jag kan tänka mig är att mina silverhajar har blivit rovfiskar helt plötsligt... Har två silverhajar (akvariet är 260 l) och de är 20 cm stora. De ska ju vara fredliga, men silverhajarna är de enda som kan ha ätit upp småfirrarna...
Dyr fiskmat...
/Lizzie
Mina zebror hoppade ut så fort de blev stressade över något
Ok. Hade en som hoppade mig i famnen när jag gjorde vb hos demDå borde jag hitta fisk på golvet. Ingenting.
/Lizzie
Nu när akvariet funkar som det ska igen och fortsatt varit bra vattenvärden så drog jag iväg till zoo i måndag. 10 st mycket små zebrafiskar fick följa med hem. Hade en kvar sedan tidigare, så den blev glad över sällskapet.
Dyr fiskmat...
/Lizzie
Så himla trist! Men en 20cm silverhaj låter absolut som en fisk som äter allt som ryms i munnen. Fredliga betyder ju inte att de inte är hungriga, liksom.
Fanns det mycket kul? Hade gärna åkt dit men var upptagen på annat håll.Blev en till hane idag på SAF auktion och loppis Visa bifogad fil 35942
JaFanns det mycket kul? Hade gärna åkt dit men var upptagen på annat håll.
Är sugen på kampfisk! Men egentligen ingen plats.