Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon som vill hjälpa mig identifiera en fisk? Jag har tyvärr ingen bild men på det bnb jag bodde hos i new york fanns en så himla vacker fisk.
Den bodde själv och var stor som en ”vanlig” guldfisk (kan inget om fiskar) dvs kanske 3-4 cm i längd. Den var mörkblå och hade otroliga fenor på sidorna och bak som nästan rörde sig som slöjor i vattnet. Fenorna var liksom röda i kanterna och typ större än själva kroppen. Kanske var det någon mer färg också.
Min sambo trodde det var någon typ av kampfisk (?) som man måste ha ensam.
Låter som en kampfisk
De finns då i olika färger antar jag eller finns det flera arter?
Äter de upp alla andra fiskar eller varför måste man ha dom själv?
Denna bodde i en glasvas med bara vatten. Ingen inredning, växt, sand eller något. Den kunde knappt simma framåt och bakåt. Såg fruktansvärt ut.
Fy vad hemskt! Ja det finns olika sorter, vanligast är nog Betta Splendens tror jag. Kampfiskar kan vara väldigt aggressiva, speciellt hanarna så normalt sett har man dom själv om man inte har ett väldigt stort akvarium. Stackars kampis...
Finns kampfisk Giant oxåTack för info!
Ja fullkomligt vidrigt, den stod där på matsalsbordet som enbart någon typ av prydnad eller inredningsdetalj
Googlade bilder nu och de är ju otroligt vackra. Men läste också en artikel i National Geographic om hur vanligt det är att de hålls och sköts fel, så sorgligt.
Min nyaste kamphane HenrikFinns det någon som vill hjälpa mig identifiera en fisk? Jag har tyvärr ingen bild men på det bnb jag bodde hos i new york fanns en så himla vacker fisk.
Den bodde själv och var stor som en ”vanlig” guldfisk (kan inget om fiskar) dvs kanske 3-4 cm i längd. Den var mörkblå och hade otroliga fenor på sidorna och bak som nästan rörde sig som slöjor i vattnet. Fenorna var liksom röda i kanterna och typ större än själva kroppen. Kanske var det någon mer färg också.
Min sambo trodde det var någon typ av kampfisk (?) som man måste ha ensam.
Min nyaste kamphane Henrik
Han är HM marble Visa bifogad fil 36594
Det är vansinnigt hur det anses "ok" att hålla kampfiskar. De tillhör labyrintfiskarna och kan klara sig utan filter och rörligt vatten i typ vaser, men det är naturligtvis långt ifrån ett otimalt sätt att hålla dem. Utomlands är det vanligt att ha dem som rena prydnader.Tack för info!
Ja fullkomligt vidrigt, den stod där på matsalsbordet som enbart någon typ av prydnad eller inredningsdetalj
Googlade bilder nu och de är ju otroligt vackra. Men läste också en artikel i National Geographic om hur vanligt det är att de hålls och sköts fel, så sorgligt.
Min dumbo haneWow! Vacker
Vilken häftig!Appreciation post till min gamla vändmal som jag haft i minst 15 år nu. Dagen till ära är han både ute i dagsljus och dessutom rättvänd
Visa bifogad fil 36766
Har hänt en del i fiskbeståndet här hemma.
Vi har lämnat bort många av zebracikliderna för att de blev för många och fick inte plats.
Så nu har vi bara några sådana kvar, 2 röda ciklider, den stora plecomalen och en drös med elfenbensciklider i köket. Tidigare hade vi ciklider även i sovrummet tillsammans med 2 röda ancistriusmalar. Nu har malarna fått hela akvariumet för sig själva Visa bifogad fil 37251
Har 2 ancitrus hanar som fläktar nu i varsin grotta i stora karet. Blir baby boom snartJag älskar den lilla zebran där till vänster. Så söt!
Men ja, det kan bli ett otyg när de väl börjar föröka sig. Efterfrågan motsvarar inte produktionen sas.