Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah sorry. Jag tillför co2 i det. Från tub, dvs under tryck (jämfört med om man använder mäsk eller häller i t ex easy carbo). Så jag har en kolsyrepatron och sen utrustning där jag kan justera hur mycket/lite det ska vara, samt stänger av och slår på tillförseln när fotosyntes inte sker (under natten/när belysningen är av). Men kan koppla så den känner av pH och slår på/av utifrån det med.
Men när det är inkopplat och justerat så det enda jag gör är byter kolsyrepatronen när den tar slut. Himla smidigt.
Men varför? Jag kan inget om akvarier
Spännande!För att man får en helt annan tillväxt på växterna med co2. För fiskarna kvittar det men för växterna är det en enorm skillnad.
Har alltid varit svag för labyrintfiskar! Sugen på gurami eller kamp i ett hypotetiskt andra akvarium... Fast de tar väl också räkor och tre kar vill jag inte ha
Fick mig en bättre titt på ynglet. Känner mig ganska säker på att det är en pansarmal. Lyckades inte få nån bild dock.
Jag hamnar alltid på SA! Gillar både miljön och fiskarna. De afrikanska cikliderna lockar inte alls... Men ett Asienkar skulle jag kunna tänka mig! Gurami, kilfläcksrasbora mm.jag har alltid varit en asienfantast! Tycker att regionen har så mycket att bjuda på som man inte alltid ser i handeln. Sedan köpte jag herr Rubin som en vanlig honung, men det är han helt uppenbart inte.
Du kan ju köra på någonting litet med räkorna, som en knorrgurami eller choklad, eller varför inte min allra finaste drömfisk - badis badis?
Det känns jättekonstigt att ha ett kar med bara tetror och corys nu! Spännande, men skumt. jag hade visserligen nästan uteslutande malawis när jag först började, men det kändes också helt annorlunda från till exempel SA som verkar locka så många.
Oh, hoppas det är en liten cory! Roligt med en bonusfisk!
Vi bytte akvarium på våra ciklider idag, eller vi håller på snarare. Sambon hämtade ett 320 literskar idag som han har hållit på med hela dagen. Vi ska ha det i köket istället för 190 liters hörnakvariumet som vi har haft förut.
Vi har ett 100 literskar i sovrummet och flyttade en del av cikliderna dit. Bara för att se fisk efter fisk tvärdö Alla våra vita ciklider är borta. Vi har de stora cikliderna kvar som ska vara i köket ihop med vår stora mal. Håll tummarna att inte de dör också.
Jättetrist verkligen, ca 20 st som dog.Men NeJ! Så jävla tråkigt! Har ni någon aning om vad som hände?
Tack och lov är de ju lätta att få lek på så ni kan få fler, och elfenben kan ni säkert hitta i handeln. Men ändå, vilken förlust!
Jag hamnar alltid på SA! Gillar både miljön och fiskarna. De afrikanska cikliderna lockar inte alls... Men ett Asienkar skulle jag kunna tänka mig! Gurami, kilfläcksrasbora mm.
Antar att knorrgurami är samma som pygme? Har kikat på dem men läste att de också kan ta räkor.
Jag hoppas ynglet klarar sig. Men vet inte riktigt vad jag ska göra med den sen. De är ju stimfiskar.
Har aldrig haft corybarn, men det ser absolut ut som en minicory. Och du får helt enkelt se efter lillskiten efter förmåga och sedan omplacera eller skaffa fler.Visa bifogad fil 27269
Inzoomad mobilbild och kvalitet därefter.
Jättetrist verkligen, ca 20 st som dog.
Men vi har många kvar också så vi hoppas få mer yngel snart. Antagligen var det nåt gödningsmedel som sambon hade haft i för växterna som gjorde det. Blev som en hinna som gjorde att de inte fick tillräckligt med syre.