Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle nästan kunna vara kullsyskon till min. Mycket tjusig!Min nya hane ElvisVisa bifogad fil 27490
Kommer ifrån Sofie CroonSkulle nästan kunna vara kullsyskon till min. Mycket tjusig!
Min "växtsnubbe" rååååkade skicka med ett par bonus vesuvius svärdsplantor förra veckan också, trots att akvariet egentligen var färdigplanterat. Hoppas de tar sig, de är så fräcka!
Lånar en bild.
Jag överväger allvarligt att börja med CO2.
Kör co2! Jag var skeptisk men tog inte lång tid att bli helt frälst!
Jag körde mäsk i mitt stora kar för många år sedan och det funkade bra men var så jäkla bökigt. Den moderna varianten verkar mycket enklare men är så snordyr att starta upp att jag blir snål! Behöver förmodligen bättre ljus också..... fast det vill jag ju ha ändå....
Jag fick särbons co2 anläggning. Eller jag fick låna den och prova. Moahahaha. Som att han nånsin kommer få tillbaka den. Han fick köpa en ny
Det behöver inte bli så dyrt. Särbon köpte nyss ny (host) och det gick på kanske 1500. Dock kan ju han sen skruva ihop delarna själv då men.
Jag kör med sodastreamtub dock, men beror ju på hur stort du har om det blir vettigt.
Praktiskt att låna saker för att prova på!
Haha, 1500 spänn är liksom vad jag sparar ihop på två månader ungefär, så lite lagom smådyrt tycker jag. Men det kan ju vara värt att se sig omkring, rätt som det är trillar man över någonting begagnat eller ett bra DIYprojekt!
Karet är bara runt 70liter.
Om inte annat kan jag ju mecka med mäsk till att börja med.... om jag ids. Hmm... Det är knepigt med balansen ibland bara, så mycket minns jag!
I och för sig växer det hyfsat nu också, men man blir ju så OTÅLIG!
Jag tänkte på jmf med färdiga paket. Billigt är det ju dock inte.
Enda nackdelen med co2 är att det växer så in åt helvete att jag får rensa hela tiden. Också otålig men nu önskar jag mig ibland lite mer laaagom
Vilken idiot, av vilken anledning?Det var en snubbe som blev så FÖRBASKAT arg på mig i en akvariegrupp idag för att jag gick emot när han rekommenderade en tjej med ett 60l akvarium att skaffa boesemani regnbågar. Jag skulle tydligen "Shut up" och "stop being so fucking annoying".
För att "I know the species!" (hans ord) förstås. Jag skulle inte komma här och komma.Vilken idiot, av vilken anledning?
Snyggt!
Räk/bettakaret behöver en del arbete egentligen, men alla verkar i alla fall trivas där också. (även skräpsnäckorna.)
Den okända coryn (misstänker pygmé utifrån artbilder, har fortfarande inte varit på djuraffären och kollat) växer och är numera helt orädd.
Snyggt!
Jag börjar bli rätt nöjd nu faktiskt... (Ja karet är repigt, en av anledningarna till att jag är sugen på att byta ut det). Visa bifogad fil 27825
Är du säker?Utan tvekan en pygme! Du måste köpa fler, det är typ världens gulligaste fiskar!