Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, risken finns väl alltid att han blivit van vid att vara själv. Men skulle han inte funka med nya kompisar så sätt honom i 80- liters, för då blir det iaf så stort som möjligt. Och så får du säga till honom att han får bli snäll om han vill bo större
Fast jag tror nog att det löser sig för Grisen om du köper flera så att de är ett stim. Allt som inte är ett stim blir onaturligt för dem och de kan då visa att de mår dåligt på olika sätt = kan säkert bli aggressiva då tänker jag? Möjligt att de kan bli aggro om de är hungriga också? Många fiskar blir ju det. Får den i sig tillräckligt med mat?
Vissa fiskar kan vara elaka mot varandra när de är få också men snälla i större antal. Är det samma art pansarmal du har provat med förresten, såg den precis likadan ut? Den du har är en metallpansarmal iaf (Corydoras aeneus). Bra att veta är också att de helst ska ha finkornig sand som bottenmaterial, får inte vara vassa kanter på sanden heller då de kan skada skäggtömmarna när de bökar omkring då. Älskar pansarmalar men har aldrig riktig haft något akvarium igång som passar dem
Praktbotian du har är också en stimfisk och ska inte vara själv.
Slöjstjärtar vill allra helst vara i en liten grupp och ska inte vara ensamma de heller.
Men detta kanske du redan visste och hade tänkt att köpa flera av dessa redan.
Tänk på att både slöjstjärtar och praktbotia blir rätt så stora bara, så se över hur många du har plats för.
Slöjstjärtar är till råga på allt ena riktiga skitgrisar också, man brukar säga att man behöver 50 liter vatten per slöjstjärt.
Jättesöta ancistrusar du har, vad kul att dina är så snälla! Tyckte de var riktigt fina, ancistrus i min smak!
Gillar ditt 160 liters skarpt också, riktigt snygg rot!
Men metallpansarmalar, finns dom i fler färgvatianter? Kunde varit kul att ha några olika när jag skaffar dom andra.
Ja, antagligen är det någon form av blaskig dalmatinermolly vi lyckats få fram:P Det är som om de är någon blandning mellan svart och dalmatiner. Och bara för att vara tydlig, detta är alltså inte de två vita som syns på bild i det gamla, för det var silvermollys, dessa är blaskiga.)
Låter definitivt som om du ska byta rör
Jätte OT
Men har du varit på din cykelresa runt Afrika?