Akvarie problem

Sv: Akvarie problem

Egentligen är det inte särskilt konstigt alls, utan snarast logiskt. Vi blandar fiskar från hela världen, från snabbflytande, iskall, klara vattensystem, med sådana som gräver ner sig, eller med snabbsimmare, eller med sådana från mörka, stillastående, varma pölar. Självklart är inte alla dessa arter känsliga för exakt samma saker. Får vi tex syrebrist som kommer vi att märka det först på de snabba, syrekrävande fiskarna, och inte på discusen, eller guramin. Får vi sjukdom x, kanske fisk a dör som en fluga eftersom något liknande inte existerar i naturen där den återfinns, medan fisk b har ett naturligare skydd.

Sv: Akvarie problem

Egentligen är det inte särskilt konstigt alls, utan snarast logiskt. Vi blandar fiskar från hela världen, från snabbflytande, iskall, klara vattensystem, med sådana som gräver ner sig, eller med snabbsimmare, eller med sådana från mörka, stillastående, varma pölar. Självklart är inte alla dessa arter känsliga för exakt samma saker. Får vi tex syrebrist som kommer vi att märka det först på de snabba, syrekrävande fiskarna, och inte på discusen, eller guramin. Får vi sjukdom x, kanske fisk a dör som en fluga eftersom något liknande inte existerar i naturen där den återfinns, medan fisk b har ett naturligare skydd.

Ja....:o...det låter sant och väldigt klokt!!:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 543
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar