Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Sv: Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Som jag skrivit tidigare, jag är inte emot användande av väst. Inte alls. Det jag är lite trött på är alla dessa påståenden att alla kan ha väst och det gör ingen skillnad alls. Det gör det för många, för vissa mer, för andra mindre.
Sen tycker jag rent principiellt att ska det vara tvång på säkerhetsväst även i banhoppning kan det lika gott vara det även för vuxna ryttare, inte bara barn och ungdomar.

Min smärta har jag haft i snart fem år, det gör mer ont ju mer "instängd" jag är. Därför kommer jag få problem den dag jag ska starta ungponnyn i ft. Jag kommer pina mig igenom västanvändandet i terrängen, självklart. Men jag kommer att ha ont och definitivt bli mer osmidig än utan väst. (Då utgår jag ifrån att jag har lika ont då som nu.)

För min del får du gärna rida i mjukisbyxor även om det ser förskräckligt ut ;) Dock borde du ju isf kunna ha en större modell på ridbyxor som inte sitter åt runt knäna. Ha en större väst som inte sitter åt går ju inte.

Dagsformen är på uppåtgående

Har laddat med nya TR och skärskådat tävlingstermin för att kunna smyga runt och vara "pain in the ass" för etablisemanget :devil:

En fälttävlans Janne Josefsson - ständigt "under cover" :D

Dagsformen är på uppåtgående

Har laddat med nya TR och skärskådat tävlingstermin för att kunna smyga runt och vara "pain in the ass" för etablisemanget :devil:

En fälttävlans Janne Josefsson - ständigt "under cover" :D

Äsch din lille fegis...!:rofl: När ska du komma ut ur garderoben egentligen???:D

Hästen ligger bra till skulle jag vilja säga, det är väl jag som behöver få upp min egen kondition litegrann :p
Hoppkvalen är klara sen några helger tillbaka och dressyren tragglar vi vidare med. Största problemet nu är att hitta ett bett som han trivs med som jag får tävla på (har ridit på rakt med fasta ringar nu på vintern...)
Tyvärr har det inte blivit så mycket konditionsträning pga underlaget men efter det vi hunnit med verkar det inte vara några problem med hans kondition i alla fall.
Mål för säsongen? Ska börja med en eller två debutant, fortsätta i lätt och försöka kvala till *, dock inte starta.

Jag har avklarat årets första hoppträning för MagnusG med Ötgöta Teamet. Hoppade bana idag, 1 m och 1,1 m. Känndes riktigt bra:love: och vi fick goda lovord:banana:. Så nu blir det två hopptävlingar v. 10 & 11, 1m och 1,1m.

Dressyren är ritigt bra men vi får se vad som händer när de vita staketen ska in i leken.:eek:

Konditionen ligger nog ok för årstiden, dock ska den förbättras till mantorpstävlingen.

Så vi ligger bra till, känns skönt.

Målet är att bli stadiga i 110 hoppning och lättklass, och förhoppningsvis starta 120 hoppning i augusti eller september så vi hinner med en *-ig i höst. Numera skyndar vi långsamt.
Hopptävlade idag, 1m 1,1m och det känndes riktigt bra, två hoppkval fixade.:banana::banana::banana:

*kl*

Nu har även jag börjat bocka av årets kval!
4-åringen debuterade 90cm. Innan var jag lite orolig att han inte skulle vara klar, men se det var han!
Hur cool som helst, reagerade ingenting när han fick trängas på den överfulla framridningen och framhoppningen. Inne i ridhuset var det fullpyntat. I hindren hängde påskkärringar, fjädrar, ris och ägg, inget bekom honom, han skuttade runt i perfekt rytm hela vägen och var felfri! Det var i särsklass det bästa han någonsin hoppat och det på tävlingsdebuten! Nu vete tusan hur jag ska kunna släppa honom :love:

Gammeldamen var felfri i 1m och två ner i 1.10m. Jag fick igen lite för att jag red fort i omhoppningen i 1m så hon var lite småhet och blev flack. Annars kändes hon mycket bra överlag. Nu återstår bara att övertyga ägaren om att fättävlan är en utmärkt gren för hennes häst. Hon gjorde en start för 1½ år sedan och blev tvåa, jag kanske ska trycka lite på den punkten :angel:

Långsiktiga målet för 4-åringen är championatet om han inte är såld till dess vilket väl är mest troligt. (Då väntar dock en annan 4-åring från samma uppfödare som jag inte har tid med just nu. Så vänta ni bara, till championatet ska jag :devil: Denna är dessutom syster till indra som blev 2a i fjor så hon har att brås på :D )
Nu måste vi dock börja rida dressyr, det har vi inte gjort hittills. Eller, vi har ju faktiskt varit iväg till ridhus en hel gång bara för att piff och puffa. Dock på egen hand utan tränare. Man kan göra underverk ute i skogen med, dessutom är det roligare att rida i skogen än på bana :p Men som sagt, nu är det nog dags för dressyrtränare!

Gamlingen ska bara gå lite hoppklasser och förhoppningsvis en fälttävlan innan hon ska betäckas.

Hur går det för er andra?

Kul att det funkade så bra med dina hästar, hoppas du lyckas övertyga ägaren nu bara ;) (Själv ägare till ponny som går ft, bland annat.)

Jennifer och Cinna ska starta dressyr på måndag. Tyvärr bortlottade från LB:1-an men fick iaf plats i Lag-03. Bäst så då det programmet är ungefär en miljon gånger roligare, och nyttigare :)
Hoppning blir nästa gång 6 april. Tyvärr blev hemmatävlingen inställd så det försvann ju två kvalmöjligheter. Men att fixa en runda i LB eller högre med max 4 fel ska inte vara några problem.

kul det låter ju lovande!

Det är inte kul att bli bortlottad. Min anmavgift till förra hopptävlingen här hemma kom in en dag försent trots att jag betalade flera dagar innan anmälans utgång. De räknade mig direkt som efteranmäld och eftersom inga efteranmälningar tog emot så fick jag inte starta! Nästa gång ska jag betala in 3 veckor i förväg till den klubben :devil: Eller så bojklottar jag dem helt...

Ja det är en liten prins jag fått tag på. Dessutom är han så genomvänlig så jag bara smälter. Det är sällan jag fastnar så för en häst. Senast var det Ballerina, en syster till Ratatosk och Frigg.

Skulle vara kul att ses ute på någon tävling under året!

Så retsamt med inbetalningen!

Lite bortskämda är vi nog och brukar klara oss från bortlottningar. Men när det händer är det ju irriterande iaf. Är ju inte så gott om dressyrtävlingar såhär års på säsongen så det gäller att passa på. (Tycker tydligen alla andra också ;) )

KL

Min är fem och ska gå sin första fälttävlan i år och förhoppningsvis championat i höst, hon är i bra form just nu iaf. :p.
Har fixat alla hoppkval och är anmäld till Tågarp :D

Kvalen till debutant klarade vi tidigt i år på första tävlingen och i helgen gick hon sin första 1.10 felfritt, så nu får hon gå lätt klass så småningom med.
Fast fortsätter hon hoppa så här kanske det blir hopphäst istället, det är bara att styra runt banan och se glad ut :D :love:

Ska bara trimma lite dressyr också sen får ni se upp i debutantklasserna :devil: :angel:

Gud va skönt för er alla som redan är klara med hoppkvalen, jag har inte ens börjat än känns som att jag borde sätt fart. Pållen har dock varit otroligt fin på träning så nästa helg ska vi minsann sätta igång med 1m o 1,10m så får vi se hur det går bara jag ser till o rida ordentligt så ska det nog gå bra :cool:.
Dressyrtraglandet går ganska bra var o kände på formen igår i LB:1 o LA:1 red LB på 72% kändes faktist förvånansvärt bra med tanke på att det inte känts super hemma. Han kändes lite trött i LA för han var super på framridningen men sen blev det lite spänt på banan men slutade ändå på 66% så det får jag nog va nöjd med på första starten i år.
Så nu återstår alltså hoppkval o konditionsträning hmm har blivit lite sisådär i år.
Tanken är att sätt igång med lätt klass o sen får vi se vart det bär av målet är * i år.

Jag har inte heller börjat med hoppkvalen än så du behöver inte känna dig ensam :angel:
Jag åker bort på semester nu och har bara 2 hopptävlingar inplanerade innan första start i Mantorp, fast skitsamma det enda som kan hända är att jag får skjuta på säsongsstarten.

Senast ändrad:

Jag har inte heller börjat med hoppkvalen än så du behöver inte känna dig ensam :angel:
Jag åker bort på semester nu och har bara 2 hopptävlingar inplanerade innan första start i Mantorp, fast skitsamma det enda som kan hända är att jag får skjuta på säsongsstarten.

Tja, och vilka ursäkter ska du komma med inför DOM 2 starterna då???:rofl::devil::rofl:

Gud va skönt för er alla som redan är klara med hoppkvalen, jag har inte ens börjat än känns som att jag borde sätt fart. Pållen har dock varit otroligt fin på träning så nästa helg ska vi minsann sätta igång med 1m o 1,10m så får vi se hur det går bara jag ser till o rida ordentligt så ska det nog gå bra :cool:.
Dressyrtraglandet går ganska bra var o kände på formen igår i LB:1 o LA:1 red LB på 72% kändes faktist förvånansvärt bra med tanke på att det inte känts super hemma. Han kändes lite trött i LA för han var super på framridningen men sen blev det lite spänt på banan men slutade ändå på 66% så det får jag nog va nöjd med på första starten i år.
Så nu återstår alltså hoppkval o konditionsträning hmm har blivit lite sisådär i år.
Tanken är att sätt igång med lätt klass o sen får vi se vart det bär av målet är * i år.

Grattis till fina dressyrpoäng! Men försök inte...du ska fortfarande bara se svansen av Grålle i dressyren!:D:devil:

Skönt att det inte bara är jag då! Men som sagt är ju inte värre än att man får skjuta på det lite men jag har ju fortfarande en stund på mig så det är bara att jobba på.

Haha ja försöka går ju men så vitt jag förstod var du ju ett par procent ifrån 72 sist ni försökte så ni får nog jobba lite hårdare om vi ska känna oss hotade :devil::D

Liknande trådar

S
  • Låst
Fälttävlan Heej;) Jag ska ta mitt FT i sommar, och sedan är mitt mål att starta debutant i höst på hemmaplan:) Men, min fråga är: Måste man ha...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Soda_no_Lemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna