Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Sv: Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Heheh, sier dere svensker som VIRKELIG tror at vi nordmenn kaller banan for GULEBÖY og Ekorre (ekorn) for TALLEFJANT:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Jaja, over til aktuell dagsform og målsättning..

Min fine 5åring er nå kvalat til 90cm (2 felfria 100cm hoppning)
Har även 1 feilfri 110cm hoppning, hoppas på nok en felfri 110cm denna helgen, da er vi kvalat til Breedersklassen..:banana:

Mållsättning for 2008:
Breeders FT (Norge;)) VINNAVINNAVINNA
start 120cm hoppning

Så sitter godt i det nå tycker jag.....

Här kommer jag o lurvasen :D

Dagsläge: dressyrlektion 1 gng/veckan, hopplektion varannan vecka. vi varvar tömkörning, uteritter o ridning på banan. vi håller på o bygga upp styrka o bärighet, galoppen känns så himla bra nu! :love:
å snart kommer terrängträningarna igång, jag lääängtar :bump:

Mål för år 2008:
- ta fälttävlanskortet
- vara med på alla terrängträningar
- vara med på klubbmästerskapet i terräng (sept)

:banana:

kl.

Dagsform; få pålle lugn, avspänd, sluta bocka. få upp lite hoppteknik om jag ens kan hoppa med honom som han håller på haha xD.

Mål inför 08: försöka starta ngn debutant om vi hinner :p

Jag har avklarat årets första hoppträning för MagnusG med Ötgöta Teamet. Hoppade bana idag, 1 m och 1,1 m. Känndes riktigt bra:love: och vi fick goda lovord:banana:. Så nu blir det två hopptävlingar v. 10 & 11, 1m och 1,1m.

Dressyren är ritigt bra men vi får se vad som händer när de vita staketen ska in i leken.:eek:

Konditionen ligger nog ok för årstiden, dock ska den förbättras till mantorpstävlingen.

Så vi ligger bra till, känns skönt.

Målet är att bli stadiga i 110 hoppning och lättklass, och förhoppningsvis starta 120 hoppning i augusti eller september så vi hinner med en *-ig i höst. Numera skyndar vi långsamt.

KL
Våran dagsform tja.., jag rider på det gula djuret igen och det är ju trevligt blev en väldigt lång vila och allt för den jäkla breedersfinalens skull... De hoppkval som behövs för att starta de klasser jag tänkt börja säsongen med är klara i alla fall.

Det är ganska mycket nu i vår utöver ridningen (Heltidspluggande, jobb , flytt, fölning osv) så denna säsongen försöker jag att inte ha några direkta mål, skall rida det som hinns med och så får vi se vart vi hamnar, tanken är väl i alla fall att Frigg skall fortsätta i CNC* och bli helt etablerad där.

Våran dagsform: har precis insett att den snälla unghästen jag köpte för att kvala till Bundes har genomgått extrem personlighetsförändring och blivit komplett galen och inte alls har planerat att hålla sig på mattan på en dressyrbana dom närmsta århundraden :angel:

...så Schrade, Lesch och Peter har inget att oroa sig för iår heller :D :angel:

Jodå, ibland kan man säkert klara det också. Men det är ju ingen tröst de gånger man inte klarar det.

Klara man inte av att hoppa upp på hästen med väst så skall man allvarligt fundera på att börja träna lite smidighet :crazy:

Menar du de "röliga" (ledade) så finns det nu åtskilliga rapporter att dessa i vissa lägen viker ihop sig som en tång runt tårna och istället förhindrar foten att glida ur stigbygeln vid behov :eek:

Inte orginalen som är 4 ledade, de viker sig i sidled också

Klara man inte av att hoppa upp på hästen med väst så skall man allvarligt fundera på att börja träna lite smidighet :crazy:

När man hänger över hästens hals, alltså framför sadeln, är det ganska jobbigt att kravla sig tillbaka när västen tar emot.
Att sitta upp som vanligt är öht inga problem med väst, om det var det du syftade på.
Men se det här fick jag ju inte skriva om, trots att jag inte började ens en gång...

Fast skall man verkligen hänga på hästens hals??

Nje det har jag också gjort och inte haft några som helst problem att kravla tillbaka.

Jo smidigheten behöver tränas upp liksom att man kanske har en väst som passar exakt och inte halvdant.

men ok denna diss har redan funnits så vi kanske kan lämna den :idea:

Ptja, när hästen tvärnitar och slänger sig åt andra hållet hamnar man lätt lite snett. Varför Jennifer inte kunde kravla sig tillbaka vet jag inte. Det jag vet är att hon har problem med sin rygg och kanske har tappat lite av smidigheten på det viset.

I just mitt fall är det kraftigt begränsande. Jag är begränsad om jag har en tröja/jacka som sitter tajt också. Men det är ju jag med mina smärtor som har de problemen, inte hon.
Men visst, jag lämnar det gärna. Det är nämligen tydligt att jag inte kan få ont av att ha en väst på mig, trots att jag de facto får det. Intressant iakttagelse... ;)

Fast skador hör ju inte dit när man diss vanligt användande av skyddsväst ;)

Jag har ont i mina knän och ridbyxor som sitter åt gör det värre får jag rida i mjukisbyxor då?? ;)

Förstår du vad jag vill ha fram??

Vissa saker kan ju göra att det inte passar men över lag så är ju inte västen ett problem eg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Fälttävlan Heej;) Jag ska ta mitt FT i sommar, och sedan är mitt mål att starta debutant i höst på hemmaplan:) Men, min fråga är: Måste man ha...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Soda_no_Lemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur