Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Sv: Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Startade en clearround hopptävling i Kisa idag.

Först 1 m och det gick bra, han var fin och jag red bra. 0a.

Sen 110 cm och han var lika fin och jag red lika bra (stolt), 0a.

Men det slutade inte där, eftersom det var clearround red de flesta om någon gång. Det ledde ju till att de flesta gjorde 3 starter så vi kom på att jag kunde testa att rida 120cm för första gången i mitt liv på tävling, :o. Sagt och gjort, det gick också bra fram tills sista hindret, han låg stort och jag blev lika passiv som en död sill.:rofl::crazy:. Ett stopp sen provade vi igen och det gick som en dans.

Så nu har jag två kval i 110 cm för att få starta lätt och ett kval för att få gå upp till enstjärnigt när vi är färdig kvalade i lätt:banana::banana:

Ser fram emot fredag, då blir det terängträning med Östgöta Teamet på Gärds för MagnusG.

OldQ har nog någon bild som han kanske vill lägga upp?? Då är det helt ok!!

Vill lilla q ha en bild så är det klart att hon ska få det:angel:
Tyvärr ute på framhoppningen.
Inne var det så mörkt så det blev bara ett lila och grått sudd.:mad:
Kisa.jpg

Startade en clearround hopptävling i Kisa idag.

Först 1 m och det gick bra, han var fin och jag red bra. 0a.

Sen 110 cm och han var lika fin och jag red lika bra (stolt), 0a.

Men det slutade inte där, eftersom det var clearround red de flesta om någon gång. Det ledde ju till att de flesta gjorde 3 starter så vi kom på att jag kunde testa att rida 120cm för första gången i mitt liv på tävling, :o. Sagt och gjort, det gick också bra fram tills sista hindret, han låg stort och jag blev lika passiv som en död sill.:rofl::crazy:. Ett stopp sen provade vi igen och det gick som en dans.

Så nu har jag två kval i 110 cm för att få starta lätt och ett kval för att få gå upp till enstjärnigt när vi är färdig kvalade i lätt:banana::banana:

Ser fram emot fredag, då blir det terängträning med Östgöta Teamet på Gärds för MagnusG.

OldQ har nog någon bild som han kanske vill lägga upp?? Då är det helt ok!!

Kul, grattis!:banana:

Så det var en Pay and jump med godkänd BB och domare alltså? Eftersom du kan räkna det som kval?

Kul, grattis!:banana:

Så det var en Pay and jump med godkänd BB och domare alltså? Eftersom du kan räkna det som kval?

Ja precis. Har man en BB som gör banan och hoppdomare som skriver på i ryttarboken, eller som i mitt fall (hade glömt den hemma) så skrev hon ett intyg. Plats, datum, resultat och en underskrift. Då får man göra så!:idea:

Vilket jag tycker är utmärkt:angel::p

Tack! Jag ser verkligen fram emot säsongen nu.:bow:

Hopp kvalen är avklarade (SKÖNT!!) Och lite dressyr har vi också hunnit med. Nu är det ju bara några veckor kvar tills den första starten om allt går som planerat:D
Ska ut och galopp jobba nu! Så jag tror att vi ligger bra till med träning och allt!

Målen 2008 är att rida SM på ponnyn och stadigt i *stjärnig på häst (synda att SM är så tidigt)

Liknande trådar

S
  • Låst
Fälttävlan Heej;) Jag ska ta mitt FT i sommar, och sedan är mitt mål att starta debutant i höst på hemmaplan:) Men, min fråga är: Måste man ha...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Soda_no_Lemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna