Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

Sv: Aktuell dagsformstråd inkl. målsättning för 2008!

*kl*

Tävlingarna på Täby är 19-21 september. Så det är bestämt att det blir en ** också? Bra isf.

Jättebra! Då blir det alltså hela 4 st !! ** i Sverige i år. Segersjö då?

Jag använder både hjälm och bilbälte. De försämrar inte mitt välmående och hindrar inte mig från att fungera. I dagsläget gör en säkerhetsväst det. Fanns det en väst som jag öht inte märkte så skulle det vara möjligt att jag använde det. Den västen har jag hittills inte hittat.

Jag använder både hjälm och bilbälte. De försämrar inte mitt välmående och hindrar inte mig från att fungera. I dagsläget gör en säkerhetsväst det. Fanns det en väst som jag öht inte märkte så skulle det vara möjligt att jag använde det. Den västen har jag hittills inte hittat.

Men släpp detta nu då!:crazy:

*kl*

Tävlingarna på Täby är 19-21 september. Så det är bestämt att det blir en ** också? Bra isf.

Iaf står det så på hemsidan under externa tävlingar:cool:

Jag ligger lite efter i träningen med nya hästen, då lilla gumman har varit skadad. :crazy: vi hann precis med en hoppträning i januari innan hon blev sparkad av en jätteelak lippizanare :devil:, senn hittade jag henne helt plötsligt med et svullet framknä veckan efter och precis lagom till igångsättningen blev det andra knäet likadant...
Så nu går djuret med skydd rundt om i hagen, inkl. knäskydd, nu har vi nemligen inte råd/tid med mer skador!

Målsättningar i år är att kvala till Norska Breedersfinalen i fälttävlan, och evt. i hopp eller dressyr om det skulle passa in i terminen. Om nu *peppar peppar* hästen blir snabbt helt bra och inte får fler skador hoppas jag att klara hoppkvalen i mars/april, och träna lite i terränget i påsk. Dressyr har vi trimmat hela hösten, så det bör gå relativt bra. Första tävlingen är dock framflyttad från slutet av maj till slutet av april, så det har plötsligt blivit ännu mer bråttom med träning och kval.

Problemet med denna häst är dock samarbetsviljan... Om hon inte vill precis det samma som jag, så händer det tämligen ofta att hon vägrar gå framåt alls och endast stegrar sig - rappar man då till med spöt så ligger man på marken! :devil:(får tillegga att hon är kollad av vet och et flera ggr för säkerhets skull...) Så nu i helgen åker vi på horsemanshipkurs för att se om det kan hjälpa lite på kommunicationen... :rofl: återkommer evt. med rapport...

I december hade vi vår topp, både dressyrträningar och hoppträningar varvades vecka efter vecka och vi var helt plötsligt påväg uppåt o framåt.
Men efter meningsskiljaktigheter mellan mig och arbetsgivaren (jobbade som hästskötare) så sade jag upp mig och flyttade hem.
Här hemma har jag inte längre tillgång till ridhus eller tränare som kommer, fick heller ingen lön för januari så hela februari har nu varit stendött, som alla vet så kostar det att ligga på topp!

Och som murray nämnde så är ju underlaget väldigt omxälande ibland lerigt och ibland stenhårt så jag har halkat efter rejält i min träning. Inte hoppat en "riktig" hoppträning sedan december, samma gäller dressyren.

Men trots detta är det en 1,00m och ev (ev två beroende på resultat) 1,10 inplanderade helgen 8-9 mars och sedan rullar det på, vi borde lyckas kvala på den tävlingen men om inte så är det ju några till innan säsongen börjar!

Rider 0,90 i terrängen sommaren ut, ingen idé att försöka pressa fram något eftersom jag troligtvis måste lämna tillbaka ögonstenen någongång i sommar..

Så vi får väl se vad året har att erbjuda!

Jättebra! Då blir det alltså hela 4 st !! ** i Sverige i år. Segersjö då?

Är det verkligen så dåligt med tävlingar på ** nivå i Sverige?!? :eek:
Det betyder ju att jag aldrig kommer att flytta hem...:(

Här i USA behövs det inga hopp/dressyrkval, så jag slipper det!

Ska på kurs/clinic med Jimmy Wofford i Mars:banana::banana::banana:, så förhoppningsvis blir terrängen finslipad då. Kan inte han hjälpa oss kan nog ingen...

Sen blir det några starter i *, ev. en internationell, och sen förhoppningsvis ** i sensommar/höst. Får se hur formen håller i sig då jag även tänkte klämma in 4 veckor i Sverige i sommar. Men jag kan ju alltid åka ned till Kalifornien där säsongen pågår till första helgen i Nov.:idea:

är det klart att ni får samma hoppkval i Norge som vi har? Eller ska du tävla i Sverige, bara nyfiken..

Träningen pågår för fullt vi hade en liten downperiod efter en hovböld men nu börjar det gå bättre igen. Vi har jobbat mkt på styrkan i vinter som nu har blivit bättre men känns väl kanske inte som att vi är i ngt uppvisnings tillstånd just nu. Hoppningen börjar kännas bättre igen han fick lite vila från den ett tag så då kändes han lite seg i starten men nu börjar han få fart på benen igen. Vi har endast startat en klubbtävling 1,00 som gick rätt bra med ett pet i omhoppningen starten i 1,10 behöver vi inte disskutera närmare hehe vi var nog båda lite trötta men tog oss runt iaf.

Planen är att sätta igång med hoppkval och dressyrtävlingar i mars.
Men vi behöver jobba mer på konditionen också.

Målet för i år är jämna resultat i lätt klass med lite mer kontroll o kombinationer och sen start i *-ig.

Kom på att jag kan ju passa på och svara själv oxå :D

Jag tycker vi ligger helt okej till i vår planering här, dressyren har varit över förväntan i vinter, saker och ting har efter allt nästintill oändligt knatande äntligen börjat komma på plats. Känns som vi är ett relativt "städat ekipage" numera :D Får hoppas att det fortsätter även inom de vita staketen :angel: Nåja, nån L:B och L:A ska ridas här framöver, ska kika närmare på datumplanering i helgen.

Hoppningen flyter på som vanligt, inget att anmärka på. Pållen hoppar riktigt bra :love: Fått väldigt mkt beröm sen vårt lilla hopp-uppehåll då pållen var sjuk ett tag i senhöstas. Känns städat o bra här också alltså. Allt på sin plats :)

3 dubbelnollor i 1,10m är redan gjorda i år. Samt 1st 1,20m med ett litet skitpet :mad:

Har två hopptävlingar inplanerade nu i mars samt en i april, då det blir 1,30m. Givetvis ska vi också ut och känna på terrängen innan första start. Samt lite mer konditionsträning.

Sen är vi förhoppningsvis klara för första start. Målet för året är etablering i * där dressyren inte hankar efter, nån internationell hade inte suttit fel. Hade ev. också gärna velat starta nån 2* i slutet av säsongen men bråttom är det sista vi har, tar då mkt hellre vara på min försiktiga och braiga häst :love:, så det kan vi lika gärna ta året där på. Dessutom var det ju nån som nämnde utbudet på 2*, även om det var bättre iår än föregående år.

Håller med nikodemus, får väl se vad året har att erbjuda helt enkelt :)

Kl....

Jag och Göte ligger hopplöst efter i träningen eftersom han har varit skadad. Jag hoppas komma ut på lite hopptävlingar i vår och kanske någon FT.

Vet någon om Vinslöv ska ha FT och när isf?

Kl....

Jag och Göte ligger hopplöst efter i träningen eftersom han har varit skadad. Jag hoppas komma ut på lite hopptävlingar i vår och kanske någon FT.

Ja, herregud, har man köpt så fina stövlar så ska man ju inte BARA använda dom i sovrummet heller....:D:devil:

ps Narcissa, vill du fortfarande låna mitt bling bling spö och varför ska det bara användas inomhus???:confused:

Kl....

Blir det någon lätt klass i år :rofl:

Efter en tråkig höst och vinter med en grinig och omotiverad häst har det äntligen börjat vända och vi är i full fart träningsmässigt. Tack vare ny tränare, och RAKRIKTNING till förbannelse så har dressyren blivit mycket bättre. Vi har tom. lyckats förbättra vår tidigare MYCKET korta och dåliga skritt.
Vi har haft ett hopp-uppehåll under vintern men har börjat komma igång nu igen och har avklarat en start i 1m, och 1,10m. Så nu är vi kvalade för 90-klass. Vi har ytterligare en hopptävling inplanerad nu i början på mars och hoppas då att vi ska genomföra den sista kvalrundan för 100-klass.
Dessvärre ligger vi efter i konditionsträning då det är dyblött överallt och omöjligt att galopp-träna. Pga. detta har min lille herre minst sagt lagt på sig ett antal kg för mycket runt magen....men SNART ska han bli slimmad och fin igen! :idea:

Målet för 2008 är att göra några starter i Lätt klass med bra resultat för att sedan eventuellt ta steget upp till *-stjärnigt.

Ser fram emot den kommande sässongen och att träffa er alla ute på tävlingarna! :bump:

I sovrummet? Nu förstår jag inte alls...brukar du ha dina där eller? :devil:

Blingblingspön gillar jag ju så du kan ro hit med ditt genast...men vaddå bara inomhus...:confused:

:angel:

Vi kommer tydligen få ungefär samma hoppkrav som ni får. Senn verkar det bli ännu (?) striktare ft-krav, man ska behöva 3 st godkända debutant innan man får rida lätt klass.
Tyvärr har det inte varit lika mycket uppmerksamhet kring regeländringarna i Norge, så jag hoppas att alla ft-ryttare har uppfattat at dom behöver kvala! Nya norska TR ska nemligen inte komma ut förrens 1. april....! :crazy: (Det, ni!)

En riktig Norge-historia m.a.o ;)

Ja, om vårat kommer ut innan dess alltså :angel:

Liknande trådar

S
  • Låst
Fälttävlan Heej;) Jag ska ta mitt FT i sommar, och sedan är mitt mål att starta debutant i höst på hemmaplan:) Men, min fråga är: Måste man ha...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Soda_no_Lemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur