Åka tåg med dålig hund

BuenoBull

Trådstartare
Idag ska vi åka tåg, Östersund-Uppsala, jag och hunden. Han väckte mig här på morgonen och skulle gå ut. Han hann skita inne men vi gick ut ändå och så gjorde han ifrån sig en gång till. Nu är han lugn och sover igen. Jag har tänkt att inte ge honom nån mat förrän vi är hemma igen för att inte få i honom mer som han "måste få ut" liksom. Men det kunde vara skönt att höra hur någon annan tänker kring det. Hur skulle ni ha gjort?

En bonusfråga förresten: Är det vanligt att valpar blir dåliga i magen lite titt som tätt? Det här är tredje gången han är lös i magen inom en veckas tid. Jag har sagt till mig själv att det är för han hittar saker ute att äta. Kan resan hit (Åre) vara en bidragande sak till att han är lite svajig i magen? Han brukar inte vara såhär hemma annars.

Nåja, tacksam för svar :bow:

Sv: Åka tåg med dålig hund

Just när det gäller att vara dåliga i magen så kanske jag hade hoppat över maten innan.
Jag har istället en åksjuk hund som dreglar och har spytt ett par ggr i bilen på grund av detta och här tänker jag o min sambo väldigt olika.

Ska han eller vi åka någonstans med hunden vill han inte ge henne något foder ,eftersom hon ändå spyr upp det, säger han.

Själv tänker jag att om hon får mat någon timme innan så känns det bättre i magen och därefter mår hon inte så dåligt.

Vilken teori som är bäst vet jag inte men i min bil som hon ändå åker mest i har hon spytt en gång och i sambons tre-fyra(men det kanske beror på bilkörningen:D:p:angel:)

Sv: Åka tåg med dålig hund

Hehe, jag tror jag håller med dig på den punkten. När vi åkte upp gjorde jag som dig, gav ingen mat. Då spydde han bara skum i bilen, har han aldrig gjort annars. Dock inte av illamående, utan just för att han inte fått någon mat. Men sen var det inget mer med det.
Jag tror både han och jag hellre står ut me en liten skumspya på tåget än en diarréhund :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 876
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
3 012
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 703
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 765
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka