Åka kommunalt i stockholm

Blueeyes

Trådstartare
Med hund!
Vilka vagnar får jag sitta i?

Jag ska först åka buss och där vet jag att det är längst bak som gäller.
Men tunnelbanan och pendeltåget då?

Sv: Åka kommunalt i stockholm

Med hund!
Vilka vagnar får jag sitta i?

Jag ska först åka buss och där vet jag att det är längst bak som gäller.
Men tunnelbanan och pendeltåget då?

På den tiden jag åkte tunnelbana så fanns det skyltat vilka vagnar som djur inte fick åka i...

Jo, det vet jag också men vilka vagnar är det? De längst fram, de mittersta eller de längst bak?
Jag har en liten valp med mig som jag måste bära på och orkar inte springa med henne om jag råkat ställa mig fel, bättre att stå rätt från början!

På bussar är det mycket riktigt den bakre delen av bussen.

På den nya tunnelbanevagnarna finns det 7 dörrar, de 3 i mitten får man sitta med hund. Alltså mellan dragspelen. Står skyltat var man får ha hund och inte så det brukar inte vara några problem.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 994
Senast: Badger
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar