Air fryer?

Jag är också sugen på att prova!

Min pappa har en och är supernöjd. Vet inte vilken modell men den är tydligen ganska liten och de har den med i husvagnen :)

Jag fick en i julklapp! :banana:

Har inte hunnit testa den än, men tog fram kycklingklubbor ur frysen igår.
Jag tror att vi ska ropa (på ;) ) @warg för tips och tricks?
Vi använder vår mest till potatis - pommes, klyftpotatis, potatispuffar osv. Jag tycker det blir jättebra resultat! Vi använder inget fett alls när vi köper såna där färdiga frysta saker. Bäst resultat för hemgjorda pommes: Stava potatis av en god sort (vi gillar andean sunrise bäst). Blanchera dem hastigt i kokande vatten. Ta upp och låt rinna av. Här går det att lägga ett gäng i frysen för senare användning. Kör dem sedan i varmluftsfritösen. Droppa över lite olja i slutskedet.

Vi använder vår mest till potatis - pommes, klyftpotatis, potatispuffar osv. Jag tycker det blir jättebra resultat! Vi använder inget fett alls när vi köper såna där färdiga frysta saker. Bäst resultat för hemgjorda pommes: Stava potatis av en god sort (vi gillar andean sunrise bäst). Blanchera dem hastigt i kokande vatten. Ta upp och låt rinna av. Här går det att lägga ett gäng i frysen för senare användning. Kör dem sedan i varmluftsfritösen. Droppa över lite olja i slutskedet.

Låter ju kanon!

I min måste jag ha i extra olja till färdiga pommes. Vilken modell har du?

Nån här som använder en sån? Tycker den verkar toppen för mig som älskar chips och pommes :angel:

Fick en airfryer i julklapp. Den är :love::love::love:

Har testat lite olika saker som legat i frysen bara för att känna på den innan jag ger mig på något mer avancerat.

Fryspommes blir superbra i den!
Fryschickennuggets likaså :D
Å även fiskpinnar, kycklingfilé, värma upp kokt potatis (enda jag haft lite olja på) så den får en fin stekyta, mozzarellasticks, lökringar och fläskfilé.
Hjälpte maken fixa matlåda till jobbet idag och körde ett par pannniffar åt honom. Bara sätta på maskinen och sätta sig i soffan :up:
Verkligen ansträngande att fixa lunch :laugh:
Röra runt ibland bara.
Första intrycket är bra!
Ska testa rotfrukter med tänkte jag och även göra egna chips :)
Finns så man kunde köpa till och baka i den. Tror min make kommer göra det.
Har enbart använt lite olja till den kokta potatisen som jag skrev och allt har smakat jättegott så kan absolut rekommendera att köpa och testa.
Jag har en Philips.

Fick en airfryer i julklapp. Den är :love::love::love:

Har testat lite olika saker som legat i frysen bara för att känna på den innan jag ger mig på något mer avancerat.

Fryspommes blir superbra i den!
Fryschickennuggets likaså :D
Å även fiskpinnar, kycklingfilé, värma upp kokt potatis (enda jag haft lite olja på) så den får en fin stekyta, mozzarellasticks, lökringar och fläskfilé.
Hjälpte maken fixa matlåda till jobbet idag och körde ett par pannniffar åt honom. Bara sätta på maskinen och sätta sig i soffan :up:
Verkligen ansträngande att fixa lunch :laugh:
Röra runt ibland bara.
Första intrycket är bra!
Ska testa rotfrukter med tänkte jag och även göra egna chips :)
Finns så man kunde köpa till och baka i den. Tror min make kommer göra det.
Har enbart använt lite olja till den kokta potatisen som jag skrev och allt har smakat jättegott så kan absolut rekommendera att köpa och testa.
Jag har en Philips.
Det finns även modeller som snurrar runt på maten :up: Bara att starta den och vänta på att maten ska bli klar :up:

• Gilla
Reactions: MM
Blir pommes som när man friterar dem i vanlig fritös?
Vore ju super att slippa all olja och den besvärliga rengöringen.

Var ett program för många år sen om uppfinningar som inte blev kvar i Sverige för där var inga företag som ville satsa på idéerna. Där var denna med tillsammans med en del annat som sen har sålt bra världen över. Det var då en mera resturangmässig variant visserligen.

Varmluftsugn är väl inte långt ifrån heller!

Var ett program för många år sen om uppfinningar som inte blev kvar i Sverige för där var inga företag som ville satsa på idéerna. Där var denna med tillsammans med en del annat som sen har sålt bra världen över. Det var då en mera resturangmässig variant visserligen.

Varmluftsugn är väl inte långt ifrån heller!

Kan nog påminna lite om en varmluftsugn, ja.

• Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 318
Senast: Tantan
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 572
Senast: Badger
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 167
Senast: Keb71
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen... 2
Svar
39
· Visningar
1 164
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024