Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet då ingen på Irland som inte använder kondom för att katolska kyrkan sagt att man inte ska använda preventivmedel. Så att dra in sådana gamla förlegade synsätt är lite absurt. Det är 2008 nu, så även på Irland!! De bor inte i någon stenåldersmiljö där de inte tänker själva utan följer kyrkans lagar i varje detalj. Visst går många i kyrkan, men det är ju knappast för att de tror, utan för att det är en social grej. Det är väldigt få människor som faktiskt är så troende att de bryr sig om "reglerna".Ja det kan ju vara bra om hon inte blir vare sig gravid eller får någon könsjukdom.
Kondomer är förbjudna inom Katolska kyrkan.
Enya, jag citerar inte hela ditt inlägg men: Du är klok som en bok! Jag håller med till 100%
Jag kan bara hålla med Sastra, du är så klok Enya! Och skriver lugnt och sakligt utan att anklaga någon. Jag ska läsa igen och försöka komma ihåg. Kanske är det inte en dum idé att vi gör nåt ihop, jag och bonusen. Eller varför inte jag, mamman och bonusen? Stärka lite band på en shoppingtrip kanske
Jag har inte träffat henne idag, de blev hämtade på internatet av killen med bil och har inte kommit hem än.
I_U, jag vet inte vart hon skulle varit på söndagskvällen eftersom jag inte träffat henne på hela helgen. Hon var ute och åkte bil med sina kompisar.
Hon bor på internat och är 17år - nästan vuxen.
Så hon behöver inte kunna komma in hur som helst hos mamma och pappa.
För hon har ett eget hem på internatet.
Den har nog varit igång sedan 10-15 år tillbaka. När jag var där första gången för dryga 10 år sedan var det redan i full gång. Sen har ju MASSOR med irländare bott i USA i perioder i livet, då de fortfarande får green cards utan problem.....eller skiter i det och jobbar olagligt. Jag har massor med irländska kompisar som så fort de var utbildade flyttade till New York eller Boston och bodde där i 3-4 år innan de flyttade tillbaka till Irland. Deras föräldrar är kanske lite mer konservativa, men även föräldrarna har varit i USA och jobbat för det mesta. Och vi är ju i 30-40 års åldern nu, så vi är ju inte purunga heller precis. Visst är det så att det finns konservativa på Irland, precis som det finns konservativa i Sverige. Men de konservativa på Irland har kyrkan bakom sig vilket gör att de för mer väsen. Och sen ska det tilläggas att ju "lägre" samhällsklass man tillhör, ju mer konservativ rent religiöst är man på Irland. Och då följer ju även sex-grejen. Ju mer arbetare, ju mer konservativ liksom.Av din beskrivning så får jag känslan att det är en generationsväxling på gång.
Inte bara på sin plats, utan nödvändigt för att det ska gå bra för henne i framtiden. Tyvärr har jag sett flera fall av neurotiska eller konservativa föräldrar som i all välmening sätter käppar i hjulen på sina barn genom att neka dem rätt utbildning. Det slår fel sen när frihet kommer! Och det är verkligen inte bara på Irland det händer, utan även här i Sverige.En liten utbildning i vad som Lilla Fröken kan råka ut för vore nog på sin plats.
Jag tycker det är konstigt att man ser iinternatet som hemmet. Att säga att mammans eller pappans bostad inte är hemmet utan att det är internatet som är hemmet låter hemskt i mina öron. Om mina föräldrar resonerat så när jag var 17 så är risken stor att de aldrig fått se mig.