åh dessa stora raser..

wtf

Trådstartare
jag blir så fascinerad varje gång jag ser en stor och ståtlig GD, mitt hjärta riktigt skriker efter en egen hundponny :p
ur hälsosynpunkt är dessa tyvärr raka motsatsen till vad jag vill ha.. de är stora och tunga, har kanske liite för mycket hud och vad jag har förstått finns även vissa mentala problem (numer) hos rasen? dessutom kanske den är liite för stor för att få plats i en tvåa med en till hund :p

oh, snälla ge mig fler bra anledningar till att inte skaffa mig en GD i framtiden :p

Sv: åh dessa stora raser..

Dom tar PLATS! Du behöver inte bry dej om att ha ngr möbler för det finns inte plats för både möbler och en GD i en liten lgh!

Mycket vacker o ståtlig hund! Grannen har en.

OPS! Skulle ju vara något negativt. Dreglar!

den var bra :) fast lägenheten är inte såå liten, den är på 63 kvm.

Nej det kan jag inte!

I princip det enda jag vet om dem är att de inte lever så länge, ska ha sparsamt med motion de första åren samt att det finns en del mentala problem inom rasen. (Fast detta är väl iofs bra argument mot?;))

Sedan vet jag att de svartvita är störst. That's it!

Du kommer ha en hund som är så stor, så ingen vill ha besök av dig mer.
hoppas du gillar att åka hem till folk annars var ju de där ett plus!

Dom dregglar
vi kan säga otroligt mycket, blir jussom lödder

De är klumpiga

De är mycket hund att tvätta

Den skrämmer de flesta av dina bekanta

den blir tung!!

Och när de lyfter på benet å kissar, kissar den inte på smalbenet utan snarare i samma höjd som din mage = du måste byta alla kläder på kroppen, inte bara byxorna

Jag försökte bara vara kreativ. . . .

Senast ändrad:

Stora
Starka
dreglar
och framför allt ÄTER DIG uR huset.
Dyra att försäkra
älskar soffor och sängar mer än sin egen tråkiga säng...

Dock såå underbara...:idea:

fast min springer dreglar som en hel armé, så jag är van att ha slem på speglarna :p :D

det är väl främst maten som är negativt, blir den lika dålig som min hund blev/är och måste käka veterinärfoder som kostar 750 kr /14-15 kg så är det inte så kul :p

Ni får gärna ge mig en anledning till att inte skaffa en st bernhard också när ni ändå är igång :angel:

:love: Har varit min favoritras sen jag vet inte när. Mormors och morfars Ami och jag delade chipspåse när jag firade min första jul :love:

Fast: De hårar, dreglar, är tunga och klumpiga etc. etc. i all evighet. Men jag vill haaaaa :love:

haha, vilken rolig tråd, sitter själv med en grandis, det enda negativa jag kan komma på just nu, är att det är en otrolig väntan innan hennes små valpar bestämmer sig för att möta världen.

Drägglet är ju lite sådär. Och så är de ju inte så jättecoola. Har iof basset att jämföra med, men jag tycker att min GD är väldigt sjåpig. Och så smiskas de hårt med svansen i midjehöjd.

Min dotter tycker att storleken är helt fel, trots att Kerstin är en underbar barnhund. Lillan har storgråtande försökt förmå en ägare till en terriervalp att byta hund med oss. Lillan vill ha en liten hund med mycket päls som hon kan ha i sin säng. En GD får iof plats i sängen, men då får man själv sova i soffan.

Valparna är ju aldeles för söta så jätte många kommer stanna dig på stan vilket kan vara enormt påfrästande
titta här bara:)

11305269.jpg

Sen kan de vara lite jobbiga när de promt ska stå nos mot näsa och titta matte djupt in i ögonen. Kan vara svårt att se tvn då.

Och så blir det lite trångt i sängen med:D

11305269.jpg

Sen kan de vara lite jobbiga när de promt ska stå nos mot näsa och titta matte djupt in i ögonen. Kan vara svårt att se tvn då.

Sötsötsöt!!! :love::love::love::love:

Känner igen det där i texten, fast min är en collie och skymmer inte hela tvn. :D

åh men duuu! den där var elak! :love:
å allt det där låter helt uuunderbart! :D

åh, jag ser att du bor i gävle :) du råkar inte ha en svart eller en gul? har sett två sånna här. å valpar skulle du ha också :devil: jag tar en :D

Har en kompis som har en GD.Den är otroligt stor o klumpig.Den är stark och dreglar alltid.Den har svårt att hitta "lekkamrater" att busa med då storleken håller andra borta.Den är väldigt laffsig(vek) på gott o ont.Svårt att hitta någon som kan passa hunden då de flesta inte vill ha in denna stora dreglande best inomhus.Dyra att försäkra,fodra och alla saker(skålar,leksaker mm)ska vara i XXL vilket innebär en större kostnad.Därtill lever inte hunden speciellt länge pga fel som uppstår av storleken och trasig avel.MEN visst är de vackra att titta på och de små valparna är ju underbara..........;)

åh, jag ser att du bor i gävle :) du råkar inte ha en svart eller en gul? har sett två sånna här. å valpar skulle du ha också :devil: jag tar en :D

Då är det mig du har sett:D finns även två svarta valpar i gävle, som är ifrån mig.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på...
Svar
17
· Visningar
1 386
Senast: Tate
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 302
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 749
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 204
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka