Ja. Och om den anledningen är att man vill upprätta ett eget territorium med egen lagstiftning, så blir det nog ofta jobbigt för alla berörda.Det är fruktansvärt störande och återigen så har man nog valt att bo so av en anledning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Och om den anledningen är att man vill upprätta ett eget territorium med egen lagstiftning, så blir det nog ofta jobbigt för alla berörda.Det är fruktansvärt störande och återigen så har man nog valt att bo so av en anledning.
Ja. Och om den anledningen är att man vill upprätta ett eget territorium med egen lagstiftning, så blir det nog ofta jobbigt för alla berörda.
Hm, jag noterar att det i väldigt många av exemplen ovan verkar vara grannarna som är problemet och inte alls några random statsbor som inte begriper vad allemansrätten är...
Tyvärr är det så vissa högljudda markägare resonerar. Mitt att bestämma över ur alla aspekter. Och så funkar ju inte markägande i Sverige, som tur är. Vi har alla rättigheter till marken. Markägare har bara köpt sig fler.
Är det så det funkar?
Att man är högljudd om man som här skriver om problem som finns?
Är det så du tycker då- "mitt att bestämma över ur alla aspekter"? när man får laga, städa, mota, fixa, ställa rätt- ingår den tiden, den x kostnaden, i den "rabatt" du anser ligger i markpriset?
Jag tycker att ditt valda uttryck "vi har alla rättigheter till marken" stämmer precis på de vi har haft problem med och deras åsikter- jag för min del anser mig om andras mark, få lov om man inte stör eller förstör- ett mycket mer ödmjukt och passande uttryck än att anse "sig ha rätt".
Nej, inte att prata om problemen, men när man vill lösa problemen genom att stärka äganderätten/inskränka allemansrätten - vilket är vad många högljudda markägare i LRF vill.
*blev nåt fel*
Ja man kan ju undra om de där högljudda markägarna har haft problem eller om det bara är hittepå .
*blev nåt fel*
Ja man kan ju undra om de där högljudda markägarna har haft problem eller om det bara är hittepå .
Överträdelserna som tas upp i tråden är ju häpnadsväckande och det är ju i te tillåtet att bete sig så med dagens lagstiftning. Så kommer dessa människor att följa en ny strängare lagstiftning eller blir det mest de skötsamma som får inskränkningar?
Striktare regler får såklart konsekvenser för någon. Det är en inskränkning.Hur om möjligt skulle de skötsamma få inskränkningar när de flesta som jag uppfattat det vill få striktare mer förtydligande regler mot att "ta rätt till annans mark"- för mig är det väldigt stor skillnad mellan "ta rätt, eller då ha rätt" eller att få lov men inte störa eller förstöra.
Det är för övrigt inte otillåtet att ha sin hund lös sommartid i skogen. Däremot är det inte bara jäkligt fel utan också otillåtet att låta hunden störa viltet, således är det inte tillåtet att hunden jagar eller skäller när den inte är kopplad, man ska ha så pass mycket pli på sin hund att den kommer på inkallning och uppför sig. Om inte så får den inte vara lös.
Hur om möjligt skulle de skötsamma få inskränkningar när de flesta som jag uppfattat det vill få striktare mer förtydligande regler mot att "ta rätt till annans mark"- för mig är det väldigt stor skillnad mellan "ta rätt, eller då ha rätt" eller att få lov men inte störa eller förstöra.