Varför polisanmäler ni inte sådant intrång? Varför låter ni det bara fortgå?
För vår del har det inte fortgått. Anledningen till att det blev såhär -och det finns fler illa exempel som är så speciella så jag väljer att inte skriva ut dem- var att det var mannen i husets alldeles för snälla föräldrar som bodde där och helt sonika blev överkörda, de vågade inte säga till, med rätt, för när de väl försökte så slutade många att heja de valde därför att flytta. Hur tror du det blivit om de polisanmält?- bespottade, kan jag säga.
För min del var det inte svårt att ta tag i det, jag bodde inte där och struntade fullkomligt i om de inte hälsade. Så det blev till att informera och kräva, ställ era bilar i er egen trädgård (va, förstår du inte att skylten är ett skämt"), plocka upp soptippen (vi plockar fortfarande varje år än), ta bort taggtrådshagen från vår hage (ska vi behöva ställa växthuset på vår gräsmatta?), låt myrorna vara, blomskylten har jag redan skrivit om, satte upp bom med lås till skogsvägen (ryttare kommer förbi men numer stopp för bilar och deras sopor), tar hyra för parkeringen(jomen), sa till om redskap och kärror, körning under känslig tid i
vår hage, stopp för ridning igenom och på våra vallar, eller intill åkerkanten, osv osv, en jävla massa jobb för att andra anser sig ha rätt.
Nöp fast elöppningrna, det finns stättor.
Men jag är väl bara en högljudd gnällig markägare.