PRECIS.menar du att det inte finns for att du inte rakat ut for det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PRECIS.menar du att det inte finns for att du inte rakat ut for det?
Ska jag be krogarna flytta sina uteserveringar, menar du? Hade du gjort det?
Jag har haft häst - på landet - stor del av mitt liv och ridit ännu större del av livet. Det du beskriver har jag aldrig varit med om, inte ens på ridskolor.
Om jag vore så otrygg där jag bodde, skulle jag flytta.
Det regleras väl med servitut och liknande, dvs att om det finns följer med gården en skyldighet att låta folk passera.Liten fundering då det nämnts i tråden. Hur är det när vägen går igenom en gård?
När jag är ute och tränar (springer eller åker rullskidor) här i västmanland så är det ofta så att de mindre vägarna i princip passerar igenom någons gårdsplan (typ hus på ena sidan och stall/garage/ladugård på andra sidan vägen). Känner mig alltid som en inkräktare och tänker alltid att någon kommer att skälla ut mig Är det allmänt accepterat att använda dessa vägar?
Hade helst undvikit det såklart men i princip alla mindre vägar härikring har sådana passager. Passerar de dessutom rätt regelbundet, var vecka iaf. Är lite ovan vid detta fenomen, ytterst sällsynt i Luleåtrakten.
Jag skrev om trygghet, alltså känslan. Och om att bo där man KÄNNER SIG trygg. Brottsstatistik är jag inte särskilt intresserad av. Du skrev ju om otrygghet på landet.Är det mindre inbrott och överfall i stan menar du?.
Jag skrev om trygghet, alltså känslan. Och om att bo där man KÄNNER SIG trygg. Brottsstatistik är jag inte särskilt intresserad av. Du skrev ju om otrygghet på landet.
Liten fundering då det nämnts i tråden. Hur är det när vägen går igenom en gård?
När jag är ute och tränar (springer eller åker rullskidor) här i västmanland så är det ofta så att de mindre vägarna i princip passerar igenom någons gårdsplan (typ hus på ena sidan och stall/garage/ladugård på andra sidan vägen). Känner mig alltid som en inkräktare och tänker alltid att någon kommer att skälla ut mig Är det allmänt accepterat att använda dessa vägar?
Hade helst undvikit det såklart men i princip alla mindre vägar härikring har sådana passager. Passerar de dessutom rätt regelbundet, var vecka iaf. Är lite ovan vid detta fenomen, ytterst sällsynt i Luleåtrakten.
Det skrämmande för mig är just det att det är andra människor som ses som hot mot sinnesfriden. Jag tror att den inställningen är potentiellt rätt farlig för alla inblandade.
Det som uttrycks mot andra människor i samband med dessa exempel, tycker jag ändå känns rätt obehagligt. Jobbig människosyn, som jag tycker känns destruktiv för alla berörda. Mig skrämmer den, trots att jag aldrig har picknick på folks gårdsplaner.
Jag skrev om trygghet, alltså känslan. Och om att bo där man KÄNNER SIG trygg.
Jag tror inte på att man är nåt alls "egentligen".@Petruska, i den här tråden ger du ett rätt skrämt intryck IRL, medan ditt väsen här på forumet har en betydligt mer offensiv touch.
Dessa divergenser gör mig lite förvånad. Är det så du är egentligen?
Ska jag be krogarna flytta sina uteserveringar, menar du? Hade du gjort det?
Att sätta upp skyltar var 10m runt åkern blir ju rena nedskräpningen så nä tack.
Tänkte mer i banorna att läsa det i skolan på högstadiet eller liknande.
Liten fundering då det nämnts i tråden. Hur är det när vägen går igenom en gård?