Agilitytråden!

giowanna

Trådstartare
Igår, typ träning nummer 8, klarade Arne 2 träningsbanor med noll fel, och i skaplig fart! Så stolt över honom! Till och med slalom, som han haft mest problem med, fixade han i ok fart utan fel!! :)

Arne är dvärgpinscher, och därför är han i storleksklass small på hinderna.

Fler som tävlar/tränar agility här? Hur går det för er? SKa ni tävla snart?

Vi funderade på att börja tävla så smått, men eftersom den lokala BK inte svara på mail eller i telefon, har jag inte kunnat bli medlem. Därför inte kunnat tävla.:(

Kom igen nu, brainstorma agility!:banana:

Sv: Agilitytråden!

Grattis! Vad roligt att ni kommit så långt. ;)

Jag har inte börjat med agility än, men jag hoppas kunna göra det så småningom när jag fått hem valpen och när den blivit tillräckligt stor. :p

Va skoj! Vad är det för ras? Trist att vänta på åldern! De säger väl 18 månader?

Arne är förresten drygt 2,5 år :smirk:

Jag har faktiskt inte riktigt bestämt mig än, antingen Basenji eller Dvärgpinscher, men valpen kommer förhoppningsvis till våren/sommaren, så det är ett tag kvar att vänta..

U got PM :-)

Jag gillar Basenji oxå! Såklart DP med :love:
Båda raserna är väldigt pratglada hundar!

Vad är det som avgör vilken ras det blir?

Jag svarade dig, men råkade skicka för tidigt, så jag hann itne skriva med allt :p

Hm, jadu.. det lutar mer och mer åt Basenjin nu efter att jag läst och sett mycket om dem på det senaste. Men dvärgpinscher har alltid varit min drömras.. så jag får tänka över det noga. :confused:

Finns ju fler uppfödare ;)

Har kontakter, om du vill att jag ska kolla upp det till dig?

ooo va kul :D
Jag ska börja med agility med min nästa hund :) Har dock blivit lite osäker på om jag vill ha en jrt eller en shiba :o
men det ordnar sig nog :p
Tränade lite på skolan med både Tilly och Orion, va klart roligast me hanen då han hade mer fart än tiken :p
Men de blir inte mer sånt me tiken iaf :p å hanen är ju såld så...

Ja men när jag får hem valp, o den blir tillräckligt stor (och jag har bestämt mig vilken ras of course :p)
då jäklar blire agility :D

ooo va kul :D
Jag ska börja med agility med min nästa hund :) Har dock blivit lite osäker på om jag vill ha en jrt eller en shiba :o
men det ordnar sig nog :p
Tränade lite på skolan med både Tilly och Orion, va klart roligast me hanen då han hade mer fart än tiken :p
Men de blir inte mer sånt me tiken iaf :p å hanen är ju såld så...

Ja men när jag får hem valp, o den blir tillräckligt stor (och jag har bestämt mig vilken ras of course :p)
då jäklar blire agility :D

Jag röstar på JRT. Shiba ska enligt vår hundtränare (väääääldigt erfaren av de flesta raser och hundar, även blandisar), ska shiba-raserna o de japanska (visst är de det?) raserna va väldigt svåra att hantera. De har en vilja, och de gör som de vill. Svårt att lära dem saker verkar det som.
JRT är jag sååå kär i, hade en på träningen för nån vecka sen som va 10 veckor, men guuuud va kaxig han va! Skällde ut stora vuxna hundar:rofl:

Jag tänkte det, men är ännu inte medlem i ngn BK. Satte in pengar på Svedala BK´s BG idag, och antar att de fattar att jag vill va medlem? Får inte tag i dem!

Halloj.
HEJA HEJA Arne.. :banana::banana: Lycka till med eran träning..

Din brossa Zafir.

har du skrivit ett meddelande när du satte in pengarna? får du inte tag på dem går det ju hur bra som helst att välja en annan klubb att tävla för. numera slipper man ha kassörens underskrift på medlemskortet.

Jag tränar med min Cavalier som är ett år. vi går en kurs och han tkr att det är superkul.

Mamma tävlar agility, min lilla tös är bara ett halvår så hon är lite liten än ;). Har dock börjat träna kontaktsfält (nedgång) så smått samt att hon ska "panga" och trycka ned gungan med tassarna. Tunnlar fullständigt älskar hon och säcken är också rolig. Eftersom hon inte får hoppa eller klättra så är det ju perfekt att kunna träna på detta, tänk så mycket man har gratis sen :).

http://kissingspine.bilddagboken.se...kPTgzOTIzOTA2JnQ9MTE4NzA0MjQwMSZjdXJyaW1nPTQ=

Jag tränar ju med min DP som du kanske vet. :)
Har tävlat en gång i våras där vi vann en klass. Sen flyttade ju jag utan hund till Norge och nu i höst har det inte varit några tävlingar.
Men nästa år, då ska vi köra stenhårt! :banana:
Så nu blir det träning hela vintern för att vara på topp när säsongen kommer igång.

*KL*

Jag har en borderterriertik som jag tävlar agility med:-)
Ska tävla igen så fort det kommer någon tävling i min del av landet.. Men just nu känns det som vi mest satsar på Rallylydnad o vanlig lydnad.
Har just flyttat och kommit till en klubb utan agility (vi håller på att starta upp).

sirioellen.jpg

För övrigt så har min syster också en 6-månaders dp som hon tänkt köra agility med senare:-)
Kopiaavmtra114.jpg

//Gilly

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 542
Senast: IngelaH
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 088
Senast: Vallmo
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967
G
Övr. Hund Jag pratade med en bekant som också har afghanhund om det här med att hunden är avlad för något. Jag hör till dom som anser att man bör...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 453
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka