Agilitytråden!

Sv: Agilitytråden!

Har tänkt nån gång att man kanske skulle ställa ut vovven. Mest för skoj skull och för att det är bra socialträning. :)
Men fröken feminin blir hon nog inte. Hon ser mer ut som en raggsocka än en söt nallebjörn. :D

Raggsocka:D testa du utställning, är kul!

Ja är kanske någon gammal regel som har med aveln att göra, att uppfödarna får mer intresse om deras avelshundar är både prisbelönta på utställning och duktiga på banan!
Men ändå lite skumt att det hör ihop så, jag menar att en avelshingst som gått svår hoppning och ställts ut ger mer intresserade för aveln kan man ju förstå tex, men att den skulle behöva vara utställd för att få hoppa större klass eller liknande är ju skumt;) Kanske någon som kan förklara grejen;)

Fast det är ju inte så, det enda du behöver ett utställningsresultat till i agility är titeln Internationell Agility Champion. Tävla kan du göra hur mycket du vill även med blandras.

Senast ändrad:

Så man kan säga att championtitlarna i agility visar hur duktig hunden är. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.

Om jag ska hitta en bra valp som jag ska träna agility med sen, så är det en fördel om föräldrarna är agilitychampions? :)

Någon garanti kan man ju aldrig få, men om man är SAgCh så har man tagit tre CERT i klass 3 så då är det en duktig hund. Då har ju valparna bra förutsättningar iaf.

Förstår inte riktigt allt men det kommer kanske;)

Man måste vara helt felfri tre gånger i varje klass för att gå upp i klasserna? Så inga fel eller tidsfel alls för att gå vidare?
Det är svårare banvägar osv i de högre klasserna men samma hinder höjd & så?

Är det väldigt många bordercollie & shelties i stora klasserna mest?

Då är det träningstävling imorgon!!
Visst var det någon mer här som skull dit? I Lund är det alltså :)

Det har inte varit någon träning denna veckan, eftersom tränaren är i Tyskland. Hoppas jag gör rätt, aldirg varit på agilitytävling förr!

Är det liksom nån anmälning när man kommer dit? (Det krävs inte föranmälan!)

Vi ska träna lite på slalomen här hemma i trädgården, tyvärr har vi inget långhopp, men det har Arne en tendens att tassa på, han får ju inte röra det alls! Någon som har bra förslag på hur man gör långhopp hemma? Är det bara att köpa brädor, spik o såg?? Reglerna för längd, höjd osv, finns ju på SKK.

Blev förresten medlem i Svedala BK, och fick medlemskortet igår, så nu kan vi tävla, även på riktiga tävlingar :D

Har ni andra lagt träningen på hyllan nu under de kalla dagarna?

Vi ses ju imorgon :D, jag har inte varit på någon poängtävling tidigare för jag har inte varit hemma när de varit (och sen är ju Milla inte 18 månader förrän den 27:e november) men de i min grupp som varit där säger att det är kul, det är ju på skoj.

Vad jag har förstått så samlas man först och hjälps åt att bygga banorna och sen kör man. Anmälan på plats.

Ang långhopp så tror jag säkert du kan snickra ihop det själv. Det är nog inte helt fel att sätta ett vinkeljärn förutom spik eller skruv så de blir stabilare.

Vi ses ju imorgon :D, jag har inte varit på någon poängtävling tidigare för jag har inte varit hemma när de varit (och sen är ju Milla inte 18 månader förrän den 27:e november) men de i min grupp som varit där säger att det är kul, det är ju på skoj.

Vad jag har förstått så samlas man först och hjälps åt att bygga banorna och sen kör man. Anmälan på plats.

Ang långhopp så tror jag säkert du kan snickra ihop det själv. Det är nog inte helt fel att sätta ett vinkeljärn förutom spik eller skruv så de blir stabilare.

Ja, det borde gå att snickra långhopp ganska enkelt, men jag tror inte vi hinner med det innan tävlingen... Har en slalom i trädgården med 8 pinnar, det är kanon att ha! Det enda som inte är naturligt för hunden!

Ja, vi borde väl tävla i samma klass då va? Visst har du en svart/röd DP? För att hitta mig, letar du efter en skällig liten röd DP, och matte som är kort och har blonda garn-dreads :) Jag går ev med sambon och vår dotter. Hoppas det blir sånt här väder imorgon också!

Nån som har koll på när nästa tävling är i skåne?? Är det inga fler detta året?

Ja, det borde gå att snickra långhopp ganska enkelt, men jag tror inte vi hinner med det innan tävlingen... Har en slalom i trädgården med 8 pinnar, det är kanon att ha! Det enda som inte är naturligt för hunden!

Ja, vi borde väl tävla i samma klass då va? Visst har du en svart/röd DP? För att hitta mig, letar du efter en skällig liten röd DP, och matte som är kort och har blonda garn-dreads :) Jag går ev med sambon och vår dotter. Hoppas det blir sånt här väder imorgon också!

Nån som har koll på när nästa tävling är i skåne?? Är det inga fler detta året?

Yes box, Svart/röd DP, jag tror att vi är de enda DP:na för den andra jag vet tränar på klubben löper och ska paras denna helgen så hon lär inte vara där. Men man vet aldrig det kanske finns fler.

Tror inte du är svår att hitta med den beskrivningen. Om du ser en svart prick som springer runt runt runt och har jättekul så är det min Milla :angel:

Börjar med att säga tack för idag Kakis :D Jätteskoj att ses!

Dagens resultat:
Hinderbana: 0 fel 45,45 sek
Hoppbana: 10 fel 36,00 sek

Vi va båda slut, och ofokuserade på hoppbanan. Det var lång tid mellan de två olika starterna, men det kanske det brukar va?

Är i vilket fall mkt nöjd!;)

Får säga grattis! :D

Och jag som inte ens kommit igång med träningen på riktigt ännu. :crazy:

Det är bra att ni är ute och tävlar, så jag blir lite peppad. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 542
Senast: IngelaH
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 088
Senast: Vallmo
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967
G
Övr. Hund Jag pratade med en bekant som också har afghanhund om det här med att hunden är avlad för något. Jag hör till dom som anser att man bör...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 453
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka