Diabetikern

Trådstartare
Japp i tisdags var vår första kursdag i nybörjar agility. Det var verkligen jätteroligt. Tyvärr så är planen så jäkla blöt och med en liten hund som snabbt blir frusen om hon blir blöt så gav vi oss ganska snabbt.

Men det här var kul. Önskar jag hade agilityhinder hemma att träna på. :D

Någon annan här inne som håller på med agility? Är ni ute och tävlar? Vad behövs för att få vara med i tävlingar? Vilka kurser måste man ha gått för att starta? Hur många olika agility nivåer finns det?
Skulle vara kul med lite information då jga måste vänta ända tills tisdag med mina frågor annars.

Tacksam för svar

Sv: Agility!!

Jag har presis gått ev valp och nybörjar agility så kul!!! Skulle vilja gå nästa kurss oxå men måsteju tyvär vänta tills att hon är ett än så länge är hon bara 8 mån men sen så..
Men jag håller med dig det är super kul.:D

Hej! Jag tränar och tävlar agility! Det är jättekul!

Hunden måste vara minst ett år innan man tävlar, du behöver inte ha gått någon kurs innan. Du behöver egentligen inget mer än en tävlingsbok (som du kan köpa på de flesta tävlingar) sen är det bara att köra!

Tävlingar hittar du antingen på din klubb eller på AgilityOnline.se. (tror jag det är)

Lycka till!!

Hunden skall vara 18 månader för att få tävla! 12 månader för att få träna...

Jag har också börjat träna gility i vår med Hobbe!
Ibland går det jättebra, ibland vill Hobbe inte riktigt vara med. Vi hoppas att han blir lite med på hugget när han lärt sig lite mer :)

Jag skriver på Hobbes sida http://www.hobbe.nu om träningen, om någon är nyfiken :smirk:
Ska försöka få upp lite bilder där snart också, Hobbe in action :)

(Hobbe ---> Läs mer om Hobbe och agility)

Gud vad kul! Jag själv hade hoppats på att kunna gå en kurs i agility i vår men med tanke på hur jag jobbar (mycket kvällstid och oregelbundna tider) har jag varit tvungen att lämna dom tankarna. Så istället ska jag fixa en privat tränare som kan lära oss lite grundläggande och träna mycket själv. Började redan förra sommaren och allt gick som på räls. Har introducerat henne för de olika hindertyperna och hon fullkomligt älskar det. En riktig lite räser. :D Har hittills inte stött på några problem någonstans förutom att det går lite för fort ibland för att matte ska hänga med riktigt. :angel: :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 368
Senast: Sonic76
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 625
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar