U
-undrande-
Vi har ett barn där jag jobbar som är inne i en speciellt jobbig fas. Det finns sociala problem som jag inte vill gå in på här, men man kan säga att hans första år knappast varit bekymmersfria. Han är nu 3 år. Väldigt mycket aggressiva beteenden. Han kastar saker, ibland mot andra barn, men oftast bara för att provocera oss vuxna. Han vet ju att man inte gör så på dagis... Han är inblandad i slagsmål ofta. Men om jag ska vara ärlig riktas ilskan oftast mot de som försöker "bestämma" över honom, dvs oss vuxna. Om han kastar saker, slåss, etc och man försöker ta tag i honom för att prata med honom får man utstå sparkar, nyp i armarna och bett (om han lyckas).
VAD gör man? Vi MÅSTE ju få stopp på hans aggressiva beteenden eftersom det han gör absolut inte är acceptabelt, men samtidigt är det INTE kul att bli sparkad, nypt och biten. Tips???
VAD gör man? Vi MÅSTE ju få stopp på hans aggressiva beteenden eftersom det han gör absolut inte är acceptabelt, men samtidigt är det INTE kul att bli sparkad, nypt och biten. Tips???