Sv: Aggressiv Hund. Hjälp tack..
Jag vet, att jag vet, att jag inte vet, var det någon som sade.
Vad som däremot är klart är att vissa saker är laddade som positiva i hundars och vår reptilhjärna.
Tillgång till föda, trygghet och en möjlighet till reproduktion är de tre grundpelarna i både hundars och människors grundbehov.
Då blir naturligtvis tillskansandet av dessa tre vitalt och i en konkurenssituation så tar den starkare vad han vill ha.
Alltså blir styrka positivt laddat.
Vi har lagar o paragrafer som reglerar våra mellanhavande, hundar har sina regler.
Jag kan bara säga att du inte ser skogen för bara trän. alla dessa teorier som inte håller är de trän som skymmer sikten för dig.
Att läsa en hund är tämmligen okomplicerat, samma sak med normal grunddressyr.
Problemen kommer när folk ska försöka rädda alla "lost cases"
Man lägger ner otroligt mycket energi på att "rädda" en hund som har svåra funktionsstörningar.
Gör man det för sin egen skull eller för hundens?
Vill man inte kunna säga, titta vad jag har lyckats med?
Jag vet, att jag vet, att jag inte vet, var det någon som sade.
Vad som däremot är klart är att vissa saker är laddade som positiva i hundars och vår reptilhjärna.
Tillgång till föda, trygghet och en möjlighet till reproduktion är de tre grundpelarna i både hundars och människors grundbehov.
Då blir naturligtvis tillskansandet av dessa tre vitalt och i en konkurenssituation så tar den starkare vad han vill ha.
Alltså blir styrka positivt laddat.
Vi har lagar o paragrafer som reglerar våra mellanhavande, hundar har sina regler.
Jag kan bara säga att du inte ser skogen för bara trän. alla dessa teorier som inte håller är de trän som skymmer sikten för dig.
Att läsa en hund är tämmligen okomplicerat, samma sak med normal grunddressyr.
Problemen kommer när folk ska försöka rädda alla "lost cases"
Man lägger ner otroligt mycket energi på att "rädda" en hund som har svåra funktionsstörningar.
Gör man det för sin egen skull eller för hundens?
Vill man inte kunna säga, titta vad jag har lyckats med?