Sv: Aggressiv Hund. Hjälp tack..
Vad kul att du hänvisar till stefan på krokasmeden, det är nämligen han som tyckt att jag INTE ska gå in korrigera min hund fysiskt speciellt inte om han är uppe i varv.
Jag anser att en hund ska korrigeras när den agerar på ett sådant sätt att den visar att den inte accepterar mig som nr 1.
Det betyder att jag måste vara den dominante av oss två.
Börjar du med en valp så krävs små korrigeringar men har en vuxen hund kommit ur kurs krävs större.
Kolla in http://www.krokasmeden.com/Artiklar/Respekt.pdf
Eftersom jag producerar "ordbajs" så kanske du kan respektera ng annans åsikter.
Hon poängterar hur viktigt det är att släppa direkt då valpen signalerar att den ger sig. Gör du inte det så blir ditt dominanta beteende direkt destruktivt!!!
Vad det gäller forskning så är det bara att ställa sig och titta på hur lösa hundar interagerar så ser du (om du har ögon för det) hur man värderar varandra under leksamma förhållanden.
Vad du kan skriva under på att samma värdering ligger fast om det skulle uppstå ett skarpt läge.
Har jag präglat in på min hund vem som är topdog så underlättar det betydligt.
Vad kul att du hänvisar till stefan på krokasmeden, det är nämligen han som tyckt att jag INTE ska gå in korrigera min hund fysiskt speciellt inte om han är uppe i varv.
Senast ändrad: